از کلاه‌برداری با ترفند تجارت پارچه تا برملا شدن اسرار قتل رانندگان جاسکی

کلاه‌برداری با ترفند تجارت پارچه، کشف یک تن موادمخدر توسط سربازان گمنام امام زمان، سارقان موبایل قلب پسر جوان را دریدند، قتل به‌خاطر رفتن روی زیرانداز با کفش، برملا شدن اسرار قتل رانندگان جاسکی، انفجار شیء به جا مانده از جنگ‌ زنی را راهی بیمارستان کرد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت، اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد قصد سرمایه‌گذاری در زمینه تجارت در فضای مجازی را داشته که مورد کلاه‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرونده اولیه تشکیل شد و شاکی در اظهاراتش عنوان داشت: مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی مشغول جست‌وجو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم، این فرد خود را از تجار معروف پارچه معرفی کرد و مدعی بود با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانم ظرف مدت کوتاهی به سود بالایی برسم.

رئیس پلیس فتای پایتخت افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت، وی به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری در تجارت پارچه را داد و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم، مبلغ پنج میلیارد ریال به حساب وی واریز کردم؛ اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاه‌برداری کرده است.

وی تصریح کرد: بررسی موضوع کلاه‌برداری به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتای پایتخت، اقدامات خود را آغاز کردند وبا تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاه‌بردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضائی، متهم در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر شد. مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس، جرم خود را پذیرفت و پرده از نحوه اعمال مجرمانه خود برداشت.

وی با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی کلاه‌برداری حدود پنج میلیارد ریال برآورد شده، توصیه کرد: افراد به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه‌گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش دهند.

کشف یک تن موادمخدر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، با اعلام خبر کشف یک تن مواد مخدر در شهرستان پارسیان اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه با سوداگران مرگ در استان هرمزگان، سربازان گمنام امام زمان (عج) از انتقال محموله‌های بزرگ مواد مخدر توسط قاچاقچیان و به وسیله دو فروند شناور و دو دستگاه خودروی سواری در حوزه استحفاظی شهرستان پارسیان باخبر شدند و عملیاتی را برای توقیف محموله‌های مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور رئیس حوزه قضائی پارسیان، سربازان گمنام امام زمان، شناورها و خودروهای موردنظر را توقیف نموده و در بازرسی به عمل آمده، مجموعاً یک تن تریاک را کشف و ضبط کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در جریان این عملیات، چهار نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند که با صدور قرار تأمین کیفری بازداشت هستند.

سارقان موبایل قلب پسر جوان را دریدند

ساعت ۸:۳۰ شامگاه پنجشنبه بیست‌ویکم بهمن، مأموران کلانتری ۱۳۶ فرجام در تماس با بازپرس محمدرضا صاحب‌جمعی از مرگ پسر ۲۴ ساله‌ای در بیمارستان خبر دادند. با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول عصر همان روز برادرزاده هشت ساله‌اش را برای بازی و گردش به پارک برده بود اما وقتی آن‌ها در پارک مشغول بازی بودند، ناگهان دو پسر جوان با پای پیاده به آن‌ها نزدیک شدند و با تهدید چاقو قصد سرقت گوشی تلفن همراه مقتول را داشتند؛ اما پسر جوان مقاومت کرد و با سارقان درگیر شد؛ در همین موقع سارقان با چاقو ضربه‌ای به قفسه سینه او زدند که چاقو وارد قلبش شد و پس از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

متهمان پس از جنایت، گوشی تلفن همراه وی را سرقت کردند و از محل متواری شدند. جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد. بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت را صادر کرد. همچنین دستور تحقیق از شاهدان و چهره‌نگاری از متهمان فراری و شناسایی هویت آن‌ها، صادر شد.

قتل به‌خاطر رفتن روی زیرانداز با کفش

این حادثه سال ۹۹ اتفاق افتاد و متهم و مقتول بعد از یک تصادف به جان هم افتادند و قتل رخ داد. یک سال قبل خبر تیراندازی خونین و مجروح‌شدن جوانی به مأموران پلیس داده شد. در تحقیقات مشخص شد فردی که در این درگیری مجروح شده، بر اثر برخورد تیر به یکی از شریان‌های اصلی بدنش جان خود را از دست داده است.

بررسی‌ها نشان داد متهمی که مرتکب این قتل شده، سعید نام دارد و از قبل با یکی از افرادی که در درگیری بوده و حسام نام دارد، درگیر شده و قتل آرش نیز در پی این درگیری بوده است. حسام در تحقیقات اظهار کرد: من و دوستانم سوار ماشین پرشیای یکی از دوستانم بودیم که سعید و دوستانش به ما نزدیک شدند. آن‌ها سوار ماشین ۲۰۶ بودند و به‌محض اینکه ما را دیدند، به سمت ماشین ما آمدند و محکم به ماشین کوبیدند؛ طوری که دیگر نمی‌شد ماشین را حرکت داد. آن‌ها بلافاصله بعد از اینکه توقف کردیم، به سمت ما آمدند و ما را زدند، بعد هم سعید اسلحه کشید و به سمت آرش شلیک کرد و او را به قتل رساند.

وی افزود: سعید آن‌قدر سریع این کار را کرد که من اصلاً متوجه نشدم اسلحه را چطور بیرون کشیده است؛ فقط آرش را زخمی روی زمین دیدم و بعد هم به کمک دوستانم خیلی سریع او را به بیمارستان رساندیم، اما پزشکان گفتند کاری از دستشان برنمی‌آید و آرش جانش را از دست داد. وقتی سعید مورد بازجویی قرار گرفت، اتهام قتل عمدی را رد کرد و مدعی شد برای اینکه خودش را از مهلکه نجات دهد، مرتکب قتل شده است.

مدتی قبل از این حادثه من و دوستانم در یک پارک جمع شدیم که خوش بگذرانیم. ما یک زیرانداز برده بودیم. حسام هم آمد که کنار ما بنشیند. او به من گفت چرا با کفش روی زیرانداز آمدی، من گفتم مراقب هستم که کفش‌هایم روی زیرانداز نرود، اما حسام خیلی عصبانی جواب داد و بین ما درگیری لفظی ایجاد شد. همین درگیری باعث شد دورهمی خیلی زود تمام شود و من هم سوار ماشین یکی از دوستانم شدم که بروم. حسام هم آمد و بدون مقدمه سوار همان ماشین شد و این‌طور بود که ما دوباره با هم درگیری لفظی پیدا کردیم.

درگیری با وساطت بچه‌ها دوباره تمام شد. بعد از آن کینه عجیبی بین ما شکل گرفته بود. مدتی از آن روزها گذشته بود، یک روز من و دوستانم سوار بر ماشین ۲۰۶ یکی از دوستانم بودیم و در اتوبان آیت‌الله کاشانی می‌رفتیم که یک پرشیا را دیدیم. می‌دانستم حسام و دوستانش با پرشیا در آن اتوبان هستند؛ به دوستم گفتم نزدیک پرشیا شود و به محض اینکه دیدم سرنشینان آن کسان دیگری هستند و اشتباه کرده‌ام، فاصله گرفتیم و چند کیلومتر آن‌طرف‌تر دوباره کسانی را داخل یک پرشیا دیدیم؛ کمی نزدیک شدیم و دیدیم حسام و دوستانش در آن پرشیا هستند. ما می‌خواستیم با آن‌ها کل بیندازیم و بعد برویم، اما دوستم نتوانست ماشین را کنترل کند و محکم به پرشیا کوبید.

هر دو ماشین متوقف شدند، به‌همین‌دلیل حسام و دوستانش خیلی عصبانی شدند. ما از ماشین پیاده شدیم که ببینیم چه اتفاقی افتاده است. می‌دانستم حسام دست‌بردار نخواهد بود و سعی کردم برای حمله آماده باشم؛ اما وقتی دیدم دوستان حسام با قمه و چاقو به سمت ما حمله کردند، خیلی ترسیدم. دوستانم هم ترسیده بودند؛ در واقع ما همگی غافل‌گیر شده بودیم.

حسام هنوز در ماشین بود و داشت آماده می‌شد که مرا بزند. من هم از ترسم یک تیر شلیک کردم که حسام و دوستانش بترسند و بروند؛ اما تیر به آرش برخورد کرد. من و آرش هیچ دشمنی با هم نداشتیم. در واقع اصلاً آرش را نمی‌شناختم و فقط می‌دانستم دوست حسام است؛ قصدی هم برای کشتن او نداشتم.

سعید درباره اینکه سلاح را از کجا آورده بود، گفت: سلاح را مدتی قبل خریداری کرده بودم و از غرب کشور از طریق یکی از دوستان برایم آورده بودند. قصدی برای استفاده از آن سلاح نداشتم و فقط حمل آن به من احساس قدرت می‌داد؛ به همین خاطر هم نگه‌داری کرده بودم. اصلاً روش شلیک را درست نمی‌دانستم، اگر می‌دانستم طوری شلیک می‌کردم که گلوله به کسی برخورد نکند. با خودم گفتم اگر سلاح بکشم، حتماً حسام و دوستانش متوجه می‌شوند من اسلحه‌ای کشنده‌تر از آن‌ها دارم و می‌ترسند و می‌روند.

گفته‌های متهم در حالی بود که پزشکی قانونی نیز در گزارش علت قطعی مرگ را پارگی یکی از شریان‌های اصلی بدن و اصابت گلوله بر بدن مقتول عنوان کرده بود. از طرفی اولیای دم نیز اعلام کردند درخواست مجازات متهم را دارند و چون پسرشان بی‌گناه کشته شده است، خواستار مجازات قصاص هستند.

با پایان تحقیقات و بازسازی صحنه جرم کیفرخواست علیه متهم و سایر شرکت‌کنندگان در نزاع دسته‌جمعی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.

برملا شدن اسرار قتل رانندگان جاسکی

سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: اخیراً در پی سرقت دو دستگاه خودروی سمند و نیسان در شهرستان جاسک و متعاقب آن کشف جسد تیر خورده راننده نیسان در همان روز و ذکر اینکه سرقت در بیابان‌های اطراف روستای بونجی اتفاق افتاده بود، با توجه به اهمیت موضوع شناسایی قاتل یا قاتلان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان جاسک قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی صحنه جرم و تحقیقات گسترده فنی و پلیسی و بازدید میدانی از دوربین‌های مسیر تردد شهرستان و با توجه به اینکه خودروی نیسان سرقتی، سوخت به اندازه کافی جهت تردد نداشته، مشخص شد که قاتل جهت سوخت‌گیری به یکی از پمپ بنزین‌های سطح حوزه مراجعه کرده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: با هماهنگی قضائی و استعلام‌های متعدد و بررسی‌های میدانی و سرنخ‌های به دست آمده، هویت قاتل که ساکن شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان است، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد قاتل با فروش خودرو سمند و با همان خودروی سرقتی نیسان در زمینه سوخت قاچاق فعالیت دارد، تصریح کرد: بلافاصله اکیپی مجرب از مأموران با اخذ نیابت قضائی به شهرستان راسک اعزام و اقدام به تعقیب و مراقبت کردند که در این راستا موفق شدند محل اختفای متهم به همراه مسیرهای فعالیت و تردد نام برده را شناسایی کنند.

سردار جعفری ادامه داد: با توجه به اشرافیت و توان بالای عملیاتی مأموران قاتل در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر و به همراه خودروی نیسان مسروقه به پلیس آگاهی شهرستان جاسک دلالت داده شد.

وی با بیان اینکه از نام‌برده کارت سوخت دو خودروی مسروقه نیز کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه اقرار کرد پس از دربست کردن هر دو خودرو به صورت جداگانه، رانندگان را به محلی خلوت کشانده و بدون هیچ درگیری با اسلحه کلت کمری راننده سمند و نیسان را به قتل رسانده و جنازه آنان را در بیابان رها کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: اقدامات جهت کشف جسد راننده سمند نیز ادامه دارد که متأسفانه تا این لحظه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و وقوع بارش و سیلاب‌های اخیر، کشف جسد میسر نشده است.

وی با اشاره به اینکه دستگیری قاتل زمینه خوشحالی شهروندان فهیم شهرستان و مسئولان را فراهم ساخت، خاطرنشان کرد: با توجه به اشرافیت و توان بالای پلیس، استان هرمزگان جایی برای جولان افراد هنجارشکن و قانون‌گریز نخواهد بود و با آنان برابر قانون با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

انفجار شیء به جا مانده از جنگ، زنی را راهی بیمارستان کرد

سرهنگ منوچهر مکی، فرمانده انتظامی شهرستان دهلران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه انفجار شیء به جا مانده از جنگ تحمیلی در دهلران منطقه بیات بخش موسیان حادثه آفرید، بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران مشخص شد یک خانواده جهت تفریح به این منطقه رفته بودند که یک خانم ۳۵ ساله به علت انفجار، از ناحیه تمام اعضا بدن دچار آسیب‌دیدگی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با بیان اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است، ادامه داد: پس از انفجار، فرد زخمی جهت ادامه درمان به بیمارستان شهدای شهرستان دهلران اعزام شد.

کد خبر 555116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.