تیمار بیش از یک‌ میلیون اصله درخت و درختچه در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای عملیات کوددهی درختان، درختچه‌ها و سطوح فضای سبز شهر مشهد در فصل پاییز و زمستان سال جاری برای بیش از یک میلیون اصله درخت و درختچه خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رشد مناسب و حجم گسترده فضای سبز شهر مشهد در سال‌های اخیر، توسعه کیفی و ارتقای رشد و سلامت گیاهان، به‌طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می‌شود با استفاده از روش‌های نوین و پربازده در راستای بهبود کیفیت فضای سبز شهر مشهد گام برداریم.

وی افزود: یکی از انواع عملیات اجرایی در فضای سبز شهر مشهد، کوددهی درختان، درختچه‌ها و توده‌های فضای سبز شهری است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از اواخر آذرماه آغاز شده است و تا اوایل اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، بیش از یک میلیون اصله درخت و درختچه در بازه زمانی یاد شده در مشهد با استفاده از عملیات کوددهی مورد تیمار قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که یکی از روش‌های مناسب و پربازده کوددهی درختان روش چال کود است که با توجه به بازده اقتصادی و عملکرد مناسب بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این روش، در محدوده سایه‌انداز درختان چاله‌هایی حفر شده و کند و کوب انجام شده است و سپس درون آنها با مواد آلی و شیمیایی پر می‌شود.

انتظام ادامه داد: از آنجا که درخت گیاهی دائمی است، هر سال به دلایل مختلف تراکم ریشه در حوالی منطقه چال‌کود بیش از پیش افزایش می‌یابد، لذا سطح تماس ریشه با این منطقه غنی از کود نیز باید افزایش یابد که همین موضوع باعث افزایش کارایی مصرف و بهره‌وری کود و بهبود رشد درختان و درختچه‌های شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به خاک ترکیبی تولید شده توسط شهرداری مشهد، پیش‌بینی شده است از میان یک میلیون اصله درخت تیمار شده، به صورت ویژه عملیات چال کود برای بیش از ۱۰ هزار اصله درخت نیازمند تیمار با استفاده از حدود سه هزار متر مکعب خاک ترکیبی و کود آلی غنی شده در سطح شهر مشهد اجرا شود.

کد خبر 555112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.