طراحی مبلمان شهری براساس عناصر محیطی باشد

یک دکترای شهرسازی گفت: در طراحی مبلمان شهری علاوه بر شاخصه‌های فیزیکی، معیارهای غیرفیزیکی نیز مدنظر است که رعایت کردن آن‌ها میزان رضایتمندی شهروندان را از فضاهای شهری افزایش می‎‌دهد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم هماهنگی مبلمان شهری با محیط اطراف، اظهار کرد: اجزای مبلمان شهری باید از نظر محل استقرار، کاربرد و ظاهر با محیط اطراف و سایر اجزای مبلمان شهری هماهنگ باشد.

وی افزود: توجه نکردن به ویژگی‌های عناصر شهری از جمله مبلمان، موجب اغتشاش بصری شده است و کیفیت و میزان استفاده شهروندان از خدمات و عناصر شهری را کاهش می‌دهد.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: علاوه بر جانمایی صحیح مبلمان، دوام آن نیز اهمیت زیادی دارد و باید از مواد مناسب، سازه، اتصالات قوی و پوشش حفاظتی با کیفیت در طراحی مبلمان‌های شهری استفاده شود.

اخگر تصریح کرد: از نظر زیباشناسی، نظم بیش از اندازه در هر طرحی موجب یکنواختی، تنوع افراط‌آمیز و کاهش کیفیت می‌شود؛ لذا نیاز است طراحی مبلمان با توجه به عناصر محیطی انجام شود.

وی تاکید کرد: نوع مبلمانی که برای یک بوستان محلی استفاده می‌شود با مبلمان جاگذاری شده در یک بوستان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای یا مبلمان مستقر در یک معبر تفاوت دارد و نیاز است در زمان طراحی به عناصر محیط شهری توجه شود.

این دکترای طراحی شهری گفت: مبلمان از مهم‌ترین اجزای محیط شهری است که نقش مهمی در ارتقای کیفیت محیطی و افزایش میزان رضایتمندی شهروندان دارد و نیاز است برنامه‌ریزان و مدیران در طراحی این عنصر شهری، اهتمام و دقت کافی داشته باشند.

کد خبر 555107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.