مهدهای‌کودک‌ شهرهای قرمز استان اصفهان یک هفته تعطیل شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تصویب مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی شهرهای قرمز به مدت یک هفته غیرحضوری و مهدکودک‌ها در شهرهای قرمز تعطیل است و تا زمان قرمز بودن شرایط این تعطیلی ادامه دارد.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنا بر مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، آموزش در مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در شهرهای قرمز به صورت غیرحضوری درآمده است. همچنین مهدهای کودک نیز مانند دوره ابتدایی و پیش‌دبستانی در شهرهای قرمز به مدت یک هفته تعطیل شد و چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند، تعطیلی تمدید می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه امیکرون و این مسئله که کودکان این رده سنی هنوز واکسینه نشده‌اند، تاکید بر این است که این پایه تحصیلی تعطیل شود. همچنین مقاطع ابتدایی شهرهای قرمز تعطیل است و به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند.

مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی چهار شهر استان اصفهان غیرحضوری شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان، ادامه داد: این تعطیلی بسته به اینکه شهرستان‌ها از چه زمانی قرمز شده‌اند، اعمال شده است و تا زمانی که این شهرها قرمز باشد نیز ادامه پیدا خواهد کرد. در شهر اصفهان نیز این مسئله از هفته پیش دنبال می‌شود.

وی افزود: انتشار اسامی شهرهای قرمز بر عهده وزارت بهداشت است و مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در آن‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

امیرپور ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر فوت دانش‌آموزان این رده سنی نداشته‌ایم؛ اما درباره ابتلاء، مشخصاً به دلیل اینکه بیشتر افراد جامعه مبتلا می‌شوند، بنابراین آن‌ها نیز مبتلا شده یا خواهند شد، انتشار آمار متقن در این زمینه برعهده مرکز بهداشت استان است.

حضور دانش‌آموزان با علائم سرماخوردگی در مدارس ممنوع است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: مدیران مدارس شهرهای قرمز موظف هستند تا از حضور دانش‌آموزان دارای کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی جلوگیری کنند و باید آموزش آن‌ها به صورت غیرحضوری دنبال شود.

وی ادامه داد: حتی در زمانی که دانش‌آموزان این مقطع به صورت حضوری تحصیل می‌کردند، پروتکل‌ها به بهترین شکل ممکن رعایت می‌شد و فاصله‌گذاری زیادی نیز وجود داشت.

امیرپور افزود: تاکید و اولویت ما سلامت دانش‌آموزان استان است؛ باید پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که در اختیار مدارس است به درستی رعایت شود و در مرحله بعد به آموزش خواهیم پرداخت.

وی در خصوص پایه متوسطه گفت: در مقطع متوسطه نیز چنان‌چه تنها دو دانش‌آموز در کلاس دارای علائم کرونا باشند، کلاس تعطیل و آموزش به صورت غیرحضوری دنبال خواهد شد.

کد خبر 555086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.