سپاهان ۴- نفت مسجد سلیمان یک/ توپ پر سپاهان برای بازگشت

در آغاز دوباره لیگ برتر، تیم فوتبال سپاهان در خانه موفق به پیروزی پر گل مقابل نفت مسجد سلیمان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌ها: سجاد شهباززاده (دقایق ۹ و ۶۶)، شهریار مغانلو (دقیقه ۵۲) و رضا میرزایی (دقیقه ۸۰) برای سپاهان- محمد مشایخ (دقیقه ۸۸) برای نفت

اخطار: مسعود ریگی (دقیقه ۷۷) از سپاهان- هاتف نادری (دقیقه ۳۹) از نفت

اخراج: مسلم مجدمی (دقیقه ۲۱) از نفت

سپاهان: رشید مظاهری، عزت‌الله پورقاز، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر (۸۱- آریا یوسفی)، امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد کریمی (۷۴- جلال الدین علیمحمدی)، سروش رفیعی (۸۱- یاسین سلمانی)، سجاد شهباززاده، فرشاد احمدزاده (۷۴- میلاد جهانی) و شهریار مغانلو (۶۵- رضا میرزایی)

سرمربی: محرم نویدکیا

نفت مسجد سلیمان: علی محسن زاده، مصطفی ناییج پور، مهران امیری، امیر روستایی، امین اسدی (۶۴- میرهادی میرجوان)، میثم نقی زاده، محمد مهدی احمدی، محمد مشایخ، مسلم مجدمی، سینا خادم پور و هاتف نادری (۴۶- علیرضا دغاغله)

سرمربی: محمود فکری

داور: امیر عرب براقی

شرح بازی:

در آغاز مسابقات لیگ برتر پس از تعطیلات نیم فصل، سپاهان در شرایطی به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت که می‌دانست تیم مقابل برای ارائه یک بازی دفاعی و کسب تساوی مانند فصل گذاشته پا به نقش جهان گذاشته است. با این حال اما روی اولین حمله جدی سپاهان، یک گل زود هنگام برای این تیم به ثمر رسید تا قبل از گذشت ۱۰ دقیقه از آغاز بازی تیم میزبان به گل اول با ارزش خود رسیده باشد. بازی در ادامه با تسلط سپاهان بر توپ و میدان همراه بود تا اینکه در اواسط نیمه نخست تکل خشن مجدمی روی پای نورافکن منجر به اخراج او و ۱۰ نفره شدن نفت مسجد سلیمان شد. این دو اتفاق مهم در شرایطی که حدود یک چهارم زمان بازی گذشته بود به نوعی دست نفت را کاملاً بست تا سپاهان با خیالی راحت به بازی ادامه دهد و به دنبال زدن گل‌های بیشتر باشد.

در نیمه دوم نفت برای جبران نتیجه کمی بالاتر بازی کرد اما همین کافی بود که توسط خط آتش سپاهان تنبیه شود و گل‌های بعدی به ثمر برسد. ابتدا مشابه گل اول روی نفوذ سجاد شهباززاده از سمت چپ این شهریار مغانلو بود که پاس در عرض او را تبدیل به گل کرد. سپس روی یک ارسال از سمت چپ توسط نورافکن، شهباززاده بار دیگر گلزنی کرد و حسن ختام نمایش خوب سپاهان در این دیدار گل زیبایی بود که میرزایی پس از پاس فوق العاده در عمق سروش رفیعی به ثمر رساند. در لحظات پایانی بازی سپاهانی‌ها کمی بازی را رها کردند و روی یک کرنر با اشتباه مدافعان این تیم، نفت مسجد سلیمان گلزنی کرد تا سنگینی شکست کمتر شود.

سپاهان با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و همچنان در رده سوم باقی ماند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۹- سپاهان) - نفوذ سجاد شهباززاده از سمت چپ در ادامه با ارسال او همراه شد اما توپ پس برخورد به پای مسلم مجدمی به سمت دروازه کمانه کرد تا تلاش دروازه بان برای دفع توپ هم برای گل نشدن توپ کافی نباشد.

۰-۲ (دقیقه ۵۲- سپاهان) - باز هم فرار شهباززاده از سمت چپ و این بار ارسال زمینی او که به مغانلو رسید و شوت تک ضرب او تبدیل به گل دوم سپاهان شد.

۰-۳ (دقیقه ۶۶- سپاهان) - ارسال نورافکن از سمت چپ در مرکز محوطه جریمه روی سر شهباززاده نشست تا با ضربه سر او گل سوم سپاهان به ثمر برسد.

۰-۴ (دقیقه ۸۰- سپاهان) - پاس زیبای در عمق سروش رفیعی، رضا میرزایی را با دروازه بان تک به تک کرد تا ضربه نهایی میرزایی، بازی را ۴ بر صفر کند.

۱-۴ (دقیقه ۸۸- سپاهان) - کرنر ارسالی به تیر اول سپاهان با ضربه مشایخ از یک قدمی دروازه تبدیل به گل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۷- ارسال زمینی بلند نورافکن، شهباززاده را در سمت چپ راه انداخت و در ادامه پاس در عرض او که منجر به موقعیت برای مغانلو در مرکز محوطه جریمه شد اما ضربه مغانلو در حالتی نامتعادل از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲- ضربه ایستگاهی نفت مسجد سلیمان را نقی زاده مستقیم زد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲- کرنر ارسالی رفیعی از سمت راست در محوطه جریمه با ضربه سر مغانلو همراه شد اما توپ توسط دروازه بان به صورت ناقص دفع شد.

دقیقه ۴۴- توپ ارسالی اسماعیلی فر از سمت راست را مغانلو با ضربه سری محکم به سمت دروازه نفت نشانه گرفت اما دروازه بان مهمان به خوبی واکنش نشان داد و توپ را دفع کرد.

دقیقه ۴۷- پاس در عمق هافبک نفت پشت مدافعان سپاهان منجر به تک به تک شدن مهاجم نفت با مظاهری شد اما ضربه او را مظاهری مهار کرد.

دقیقه ۵۶- ارسال زمینی احمدزاده از سمت راست در محوطه جریمه نفت به مغانلو رسید اما پس از کنترل توپ، ضربه او از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- شوت امید نورافکن از فاصله‌ای دور با شیرجه محسن زاده راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۸- ضربه آزاد نقی زاده از کنج محوطه جریمه به تیر دروازه سپاهان برخورد کرد.

اتفاق ویژه:

بعد از برد ۳ بر صفر سپاهان مقابل نفت در بازی رفت که تا پیش از این بازی بهترین نتیجه سپاهان در این فصل بود، پیروزی امروز سپاهان دوباره مقابل نفت مسجد سلیمان بهترین نتیجه این تیم در فصل جاری لقب گرفت. همچنین سپاهان پس از دو فصل موفق به شکست نفت مسجد سلیمان در اصفهان شد.

بهترین بازیکن:

سجاد شهباززاده در روزی که علاوه بر زدن دو گل دوندگی و تاثیرگذاری بالایی در بازی داشت، بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 555067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.