همه‌گیری کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است درصورتی‌که ۷۰درصد افراد دنیا در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند، همه‌گیری ممکن است تا اواسط سال میلادی جاری به پایان برسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته اعلام کرده است که مرحله حاد همه‌گیری کرونا اواسط سال میلادی جاری به پایان خواهد رسید؛ البته در صورتی که ۷۰ درصد جمعیت جهان تا ماه ژوئن و ژوئیه واکسینه شوند. وی این موضوع را هنگام سفر به آفریقای‌جنوبی و بازدید از شرکت بیولوژیکی و واکسیناسیون «آفریگن» اعلام کرد، این شرکت تولید کننده اولین واکسن کووید mRNA در آفریقا است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار کرد: انتظار می‌رود که این واکسن برای شرایط کنونی با محدودیت‌های ذخیره‌سازی کمتر و قیمت پایین‌تر مناسب باشد. واکسن ذکر شده در ماه نوامبر سال جاری برای انجام آزمایش‌های بالینی آماده خواهد شد و احتمالاً در سال ۲۰۲۴ میلادی مورد تأیید قرار می‌گیرد.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورهای آفریقایی درخواست کرده است از برنامه‌های تعیین شده برای تولید واکسن کرونا حمایت کنند. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که فقط ۱۱ درصد از مردم آفریقا واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون در جهان است. مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که نرخ واکسیناسیون در این قاره باید شش برابر شود تا به هدف واکسیناسیون ۷۰ درصد برسد.

کد خبر 555050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.