خسارت صیادان در پی جانمایی غیراصولی قفس‌های پرورش ماهی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر "سوزا" گفت: بی‌تدبیری در نصب قفس‌های پرورش ماهی در نزدیکی اسکله‌ها باعث خسارت صیادان محلی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده است.

میرعلی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جانمایی قفس‌های پرورش ماهی در نزدیکی اسکله‌ها، اظهار کرد: اداره شیلات و دستگاه‌های مربوطه باید سایتی را خارج از محدوده صید صیادان محلی جانمایی کنند تا از این نوع سرمایه‌گذاری حمایت شود و صیادان منطقه نیز دچار خسارت نشوند.

وی ادامه داد: صیادان شهر "سوزا" و روستاهای اطراف از نصب قفس‌های پرورش ماهی گلایه دارند، زیرا تور ماهیگیری آنها در قفس گیر می‌کند و دچار خسارت می‌شوند؛ اعتراض ماهیگیران در این زمینه به‌حق است، چرا که باید برای این نوع پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در آن، سایتی اختصاصی و دور از محدوده صید صیادان محلی جانمایی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سوزا افزود: برای جانمایی صحیح قفس‌های پرورش ماهی باید در اسرع وقت چاره‌اندیشی شود تا صیادان بیش از این دچار خسارت نشوند.

وی خاطرنشان کرد: نصب قفس‌های پرورش ماهی در نزدیکی اسکله‌های صیادی منطقی نیست و جانمایی‌های بدون تدبیر نه تنها اشتغال ایجاد نمی‌کند، بلکه معضلاتی را برای صیادان محلی به همراه دارد.

سلامی اضافه کرد: لازم است مدعی‌العموم و اداره شیلات نسبت به خسارات وارد شده به صیادان چاره اندیشی کنند، زیرا صیادان از اقشار زحمتکش و پرتلاش جامعه هستند و نباید حقوق آن‌ها نادیده گرفته شود.

کد خبر 555039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.