انجام تست HIV با یک قطره خون برای آسایش شهروندان لیدز

شورای شهر لیدز با هدف دسترسی سریع و آسان ساکنان شهر به آزمایشی دقیق و بدون معطلی، هفته ملی تست اچ‌آی‌وی را با راه‌اندازی کلینیک‌های پاپ‌آپ آزمایش سرپایی با گرفتن تنها یک قطره خون از انگشت و آماده‌سازی جواب فقط در ۱۰ دقیقه برگزار کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌رغم پیشرفت‌های ارزشمند در زمینه پیشگیری، آزمایش و درمان اچ‌آی‌وی (HIV) که نقش چشمگیری در کاهش تعداد افراد مبتلا به این بیماری در انگلستان ایفا کرده است، هنوز هم در این کشور از هر ۲۰ نفر یک نفر از ابتلای خود به اچ‌آی‌وی بی‌اطلاع است. این امر خطر انتقال بیماری از راه‌های گوناگون را بالا می‌برد. از سوی دیگر نرخ‌های تشخیص دیرهنگام در انگلستان همچنان بالا است که این نرخ در سطح ملی تا اواخر سال ۲۰۲۰ نشان‌دهنده آمار ۴۲ درصد از افراد مبتلا بوده است. این مسئله می‌تواند در طولانی‌مدت به پیامدهای سلامتی منجر و باعث افزایش بیش از هفت برابری خطر مرگ ناشی از اچ‌آی‌وی طی یک‌سال پس از تشخیص شود؛ لذا انگلستان با برپایی کمپینی موسوم به "هفته ملی تست اچ‌آی‌وی" سعی دارد به ترویج آزمایش منظم اچ‌آی‌وی در میان گروه‌های جمعیتی بسیار آسیب‌پذیر و همچنین کاهش تعداد افرادی بی‌خبر از ابتلای خود به اچ‌آی‌وی در سرتاسر مرزهای خود کمک کند.

آگاهی از وضعیت اچ‌آی‌وی از آن جهت بسیار مهم است که فرد را قادر می‌کند تا در صورت مثبت یا منفی بودن تست خود در زمینه پیشگیری از انتقال و یا ابتلای به آن تصمیماتی آگاهانه بگیرد. از سوی دیگر تشخیص زودتر این بیماری برابر است با درمان زودتر و داشتن یک زندگی طولانی و سالم بدون بروز هیچ‌گونه علامت که امکان جلوگیری از انتقال آن به دیگران توسط مبتلایان را نیز فراهم می‌آورد. این کمپین در سال جاری از هفتم فوریه آغاز و با توجه به موفق بودن موضوع منتخب برای آن در سال گذشته، امسال نیز با اشاعه پیام "تنها عنصر مورد نیاز برای تشخیص اچ‌آی‌وی خراش دادن انگشت دست است" برگزار شد.

شورای شهرلیدز هفته ملی تست اچ‌آی‌وی را با مشارکت سازمان بهداشت MESMAC یورکشایر، خدمات حمایتی BHA Leeds Skyline و خدمات سلامتی لیدز برگزار کرد. برای برگزاری این کمپین، مسئولین لیدز به راه‌اندازی کلینیک‌های پاپ‌آپ تست اچ‌آی‌وی در سراسر شهر اقدام کردند تا انجام آزمایشی سریع، آسان و دقیق را فقط با خراش دادن یک انگشت و دریافت جواب آزمایش تنها در طول ۱۰ دقیقه در اختیار ساکنان شهر قرار دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کلینیک‌ها و همچنین استفاده از سیستم رزرو آسان برای تعیین وقت آزمایش نیز وب‌سایتی طراحی شد که ساکنان لیدز می‌توانستند در هر ساعتی از شبانه‌روز به آن مراجعه کنند.

علاوه بر این در طول برگزاری کمپین هفته ملی تست اچ‌آی‌وی فرصت‌هایی برای انجام یک آزمایش سریع، محرمانه و رایگان برای اچ‌آی‌وی و همچنین امکان ثبت‌نام آنلاین برای دریافت کیت‌های خود نمونه‌گیری از طریق وب‌سایت www.freetesting.hiv فراهم شده بود. این کیت‌ها برای هر فرد بالای ۱۶ سال که در انگلستان زندگی می‌کند در دسترس قرار دارد و ساکنان این کشور می‌توانند پس از دریافت کیت و استفاده از آن، نمونه خود را به آزمایشگاه ببرند. نتیجه این آزمایش از طریق ارسال پیامک به فرد اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 554985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.