پاداش ویژه برای قهرمان آفریقا/ برتری پرتغال در اروپا و آرژانتین در آمریکای جنوبی

در بسته خبری ورزش این هفته؛ خبرهای مهمی مثل رضایت بیرانوند به پرسپولیس، تعطیل شدن برخی رشته ها در ایران بخاطر کرونا و پاداش ویژه به سنگالی ها برای قهرمانی در رقابت های جام ملت های آفریقا و البته قهرمانی فوتسالیست های پرتغال در اروپا و آرژانتین در آمریکای جنوبی و ...... به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های اخیر، بسته خبری ورزش با خبرهای داغ و مهمی از کل رشته‌های ورزشی، به شرح زیر است:

* به نقل از سایت fpl360، زین الدین زیدان هدف اصلی پاری سن ژرمن برای جایگزینی مائوریسیو پوچتینو به عنوان سرمربی در تابستان است. ظاهراً پوچتینو قرار است در پنجره آتی باشگاه را ترک کند و پاری سن ژرمن امیدوار است زیدان را جایگزین او کند. آن‌ها به او دستمزدی حتی بیشتر از دستمزد خالص سالانه ۱۲ میلیون یورویی او در رئال مادرید پیشنهاد کرده‌اند، این در حالی است که گفته می‌شود زیدان مشتاق همکاری آرسن ونگر است.

* رشید مظاهری دروازه بان تیم فوتبال استقلال با مدیران باشگاه در چند روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای را انجام داد و در نهایت این دروازه‌بان تمام طلبش را به این باشگاه بخشید تا در نهایت به صورت قطعی از استقلال جدا شود. او طی قراردادی رسمی به سپاهان پیوست.

* رقابت‌های قهرمانی بوکس کشور و انتخابی تیم ملی قرار بود از یکم تا پنجم اسفند به میزبانی سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس امیکرون این رقابت‌ها به تعویق افتاد و در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

* در هفته سی ام رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس، تیم فوتبال هال سیتی به دیدار پرستون رفت. صیادمنش در این رقابت روی نیمکت هال سیتی حضور داشت. تیم پرستون دقیقه پنجاه و یکم به گل رسید. صیادمنش در دقیقه هشتاد و چهارم وارد زمین شد. بازی یک بر صفر به نفع پرستون به پایان رسید.

* در جریان برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی داخل سالن ترکیه که در شهر بورسا برگزار شد، سجاد هاشمی دونده سرعتی ایران موفق شد با ثبت حد نصاب ۴۶.۹۶ ثانیه در جایگاه نخست رقابت ماده ۴۰۰ متر این مسابقات قرار گیرد. به نقل از فدراسیون دو و میدانی، این حد نصاب در حالی توسط سجاد هاشمی به دست آمد که رکورد ملی ایران در این ماده با زمان ۴۶.۹۵ ثانیه در اختیار علی خدیور است و هاشمی با ثبت این زمان تنها یک صدم ثانیه فاصله دارد.

* پس از آنکه محمدحسین محبی رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه اعلام کرد در صورت فراهم شدن شرایط و حمایت استانداری به دنبال میزبانی رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی هستند حالا نوبت به مازندرانی‌ها رسیده تا برای میزبانی این رویداد ابراز علاقه نشان دهند.

* به نقل از رویترز، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن با پنگ شوآی، تنیس‌باز شماره یک پیشین دوبل جهان دیدار خواهد کرد، اما جزئیات این نشست از قبل اعلام نخواهد شد. سلامتی پنگ، یک قهرمان سه المپیک، در ماه نوامبر زمانی که او در رسانه‌های اجتماعی ادعا کرد که معاون سابق نخست‌وزیر چین، ژانگ گائولی، در گذشته به او تجاوز کرده است، به موضوعی نگران‌کننده تبدیل شد.

* مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۲۵ اردیبهشت تا یکم خردادماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی ایران برگزار می‌شود. کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام کرد که در فرصت تعیین شده برای ثبت نام کشورها جهت حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۱۰ کشور ایران، قطر، قزاقستان، تایلند، کویت، ازبکستان، فیلیپین، ژاپن، چین تایپه و عراق اعلام آمادگی کردند.

* مسابقات جودو و کاتا مردان قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان (جام فجر) انتخابی تیم ملی که قرار بود از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ به میزبانی استان آذربایجان غربی و در شهرستان ارومیه برگزار شود، به دلیل شروع موج ششم کرونا این رقابت‌ها لغو شد.

* در دیدار فینال جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، دو تیم چین و کره جنوبی مقابل هم صف آرایی کردند. تیم ملی چین با نتیجه ۳ بر ۲ تیم کره جنوبی را شکست داد و برای نهمین بار جام قهرمانی را کسب کرد تا همچنان پرافتخارترین تیم رقابت‌ها باقی بماند.

* تمام تمبرهای یادبود بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و سایر اقلام بزرگداشت این بازی‌ها در کمتر از ۲ ساعت پس از مراسم افتتاحیه، فروخته شد.

* فینال مسابقات جام ملت‌های فوتسال اروپا در سال ۲۰۲۲ بین تیم‌های پرتغال و روسیه برگزار شد و در پایان پرتغالی‌ها موفق شدند با نتیجه ۴ بر ۲ حریف خود را شکست داده و جام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را بالای سر ببرد.

* مسابقه فینال جام ملت‌های فوتسال در منطقه آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا، بین تیم‌های آرژانتین و پاراگوئه برگزار شد که در پایان آرژانتینی‌ها موفق شدند با یک گل از سد حریف خود عبور کرده و مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به دست آورند.

* به نقل از سایت دیلی میل، کریستیانو رونالدو ستاره منچستریونایتد به اولین فردی تبدیل شد که یک روز پس از جشن تولد ۳۷ سالگی خود، تعداد دنبال کننده‌هایش در اینستاگرام، از ۴۰۰ میلیون عبور کرد.

* تیم کشتی سنتی ایران در رقابت‌های جهانی شلوار گورش ترکیه با کسب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. یکصد و یکمین دوره رقابت‌های جهانی کشتی شلوار گورش، در شهر قهرمان مرعش ترکیه برگزار شد.

* محمدرضا داورزنی در پایان نشست کمیته فنی، در حکمی غلامرضا مومنی‌مقدم را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران منصوب کرد. تیم والیبال جوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا که از ۳۱ مرداد تا هفتم شهریور سال ۱۴۰۱ در کشور بحرین برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

* دیدار سوپرجام ایران میان تیم‌های پرسپولیس و فولاد برگزار شد و در نهایت تیم جواد نکونام موفق شد قهرمان جام شود. قضاوت این دیدار بر عهده محمدرضا اکبریان بود. او پس از سوت پایان این بازی، از دنیای داوری خداحافظی کرد.

* در ادامه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، ایرین ووست از هلند با قهرمانی در مسابقه اسکیت سرعت ۱۵۰۰ متر زنان موفق به کسب طلا شد و به این ترتیب او اولین ورزشکاری است که در تاریخ بازی‌های المپیک زمستانی در پنج دوره متوالی موفق به کسب طلا می‌شود.

* کمیته اخلاق رأی خود را در خصوص حسین کنعانی زادگان صادر کرد: حسین کنعانی زادگان به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی و محرومیت از دو بازی ملی مسابقه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شد.

* فرایند ارائه پیشنهاد برای کسب میزبانی مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ از ۲۳ مارس آغاز می‌شود و آخرین مهلت ارائه پیشنهادهای تکمیل شده تا ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ تعیین شده است. یوفا تصمیم نهایی را در سپتامبر همان سال خواهد گرفت. فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد تمایل خود را برای میزبانی از بازی‌های یورو ۲۰۳۲، قبل از موعد مقرر در ماه مارس، به یوفا ابراز کرده است.

* میلاد جهانی که پیش از این به صورت توافقی از باشگاه ذوب آهن جدا شده بود و بازیکن آزاد تلقی می‌گردید پس از مذاکره با مسئولان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به مدت یک فصل و نیم راهی سپاهان شد.

* جام ملت‌های آفریقا به سری رقابت‌هایی اطلاق می‌شود که برگزارکننده آن کنفدراسیون فوتبال آفریقا (سی‌ای‌اف) است. قهرمان این رقابت‌ها قهرمان قاره آفریقا بوده و به جام کنفدراسیون‌ها راه می‌یابد. کشور مصر با ۷ قهرمانی تاکنون پرافتخارترین شرکت کننده در این سری از رقابت‌ها بوده است. یکی از این اتفاقات تلخ این دوره از مسابقات، جان باختن ۸ تن از هواداران در ورزشگاه پل بیا در یائونده، پایتخت کامرون بر اثر ازدحام بود که در میان آن‌ها یک نوجوان ۱۴ ساله نیز حضور داشت.

* خبرگزاری فرانسه (AFP) در خبری اعلام کرد که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با درخواست ۱۷ میلیون نفر برای خرید بلیت مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مواجه شده است. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. قطر اولین کشور خاورمیانه است که میزبان مسابقات جام جهانی شده است.

* به نقل از ارم نیوز، تیم ملی فوتبال سنگال با پیروزی برابر مصر قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد. این تیم برای نخستین بار با هدایت سیسه موفق شد این عنوان را کسب کند. رئیس جمهور سنگال پس از دیدار با اعضای این تیم گفت: هر کدام مبلغ ۸۷ هزار دلار پاداش دریافت خواهند کرد و همچنین ۲۰۰ متر نیز در داکار زمین خواهند گرفت.

* در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲، رئیس و دبیر فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی کشور دیدار و گفتگویی صمیمی با یوهان الیاش رئیس فدراسیون جهانی اسکی داشتند. الیاش در این دیدار عنوان کرد که در آینده‌ای نه چندان دور، برای انجام مذاکرات با مسئولان ورزش کشور و بازدید از شرایط اسکی سفری به کشورمان خواهد داشت.

* عزیزبک آمانوف با حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه، قرارداد نهایی و رسمی خود را به مدت ۲ سال و نیم به امضا رساند.

* حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره شایعات برکناری عزیزی خادم اظهار داشت: درخواستی از سوی ۵ نفر از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به دبیرخانه رسید که درخواست برگزاری جلسه هیئت رئیسه را مطرح کردند و طبق ماده ۳۴ اساسنامه فدراسیون فوتبال ظرف مدت ۱۴ روز آینده این جلسه برگزار خواهد شد.

* یک منبع آگاه اعلام کرد که تست دوپینگ اول یکی از ورزشکاران کشورمان حاضر در رقابت‌های المپیک زمستانی مثبت شده است. البته برای اعلام نتیجه نهایی و مشخص شدن دوپینگی بودن این ورزشکار باید منتظر نتیجه تست دوم ماند.

* باشگاه پرسپولیس بعد از توافق با وکیل علیرضا بیرانوند برای پرداخت طلب این بازیکن، امروز حدود نیمی از بدهی ۲/۵ میلیاردی دروازه بان تیم ملی را پرداخت کرد. با اعلام سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باز شد و سرخپوشان مشکلی برای ثبت قرارداد ندارند.

* فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تازه‌ترین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را (پنجشنبه ۲۱ بهمن) اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با ۱۵۷۲.۸۹ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی ماه قبل در رتبه ۲۱ جهان باقی ماند.

کد خبر 554819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.