۳ طرح آموزشی و ورزشی در شهرستان برخوار افتتاح شد

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: امسال در استان ۳۵ طرح آموزشی در استان اصفهان افتتاح شد که سه طرح در شهرستان برخوار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نسیمی امروز _ پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه _ در آئین افتتاح سه طرح آموزشی و ورزشی در برخوار، اظهار کرد: این طرح‌ها در دو طرح آموزشی مدرسه فرهیختگان و مدرسه زنده‌یاد حاج حسین داوری در دولت‌آباد و یک زمین چمن مصنوعی در شهر کمشچه مجموعاً با ۷۱ میلیارد ریال اعتبار و کمک هزینه خیران و اداره کل نوسازی مدارس استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه فرهیختگان، در فضایی با یک هزار و ۵۰۰ متر مساحت و یک هزار و ۲۵۰ متر زیربنا در دو طبقه با ۴۳ میلیارد ریال هزینه با مشارکت خیر محمدرضا مؤمنی و نوسازی مدارس احداث شد که داری سه اتاق اداری، سالن اجتماعات، آزمایشگاه و کتابخانه است، همچنین مدرسه شش کلاسه زنده‌یاد حاج حسین داوری در زمینی با یک هزار و ۹۵۰ متر مساحت و ۸۷۰ متر زیربنا در دو طبقه و دو اتاق اداری، سالن چند منظوره، کتابخانه و آزمایشگاه با ۲۹ میلیارد ریال هزینه با مشارکت خیر و اداره کل نوسازی و زمین چمن مصنوعی در شهر کمشچه با بیش از یک هزار و ۱۰۰ متر مساحت و ۹ میلیارد ریال هزینه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان احداث شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ طرح فعال در شهرستان برخوار در حال احداث است که پنج طرح تا ابتدای مهر سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر سرانه استاندارد آموزشی بیش از هشت متر است که در استان اصفهان پنج متر و ۳۰ سانتی‌متر است و در شهرستان برخوار این میزان به چهار متر و ۵۰ سانتی‌متر می‌رسد که توسعه آن نیازمند حمایت خیران در این زمینه است.

احداث ۳۳۰ طرح آموزشی در استان اصفهان با کمک خیران

در ادامه این آئین مجتبی ملااحمدی، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با کمک یک هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز در استان اصفهان، ۳۳۰ طرح آموزشی در استان با کمک خیران در دست احداث بوده که ۱۶۰ طرح تعطیل است.

وی افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی این ۱۶۰ طرح تعطیل شده، بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه و اعتبار نیاز است.

فعالیت ۱۸ مدرسه دو نوبته در برخوار

همچنین حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان برخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان برخوار ۱۸ مدرسه به صورت دو نوبته، ۱۰ مدرسه تخریبی و فاقد فضا هستند که در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، در این آئین با درخواست و پیگیری حسین‌علی حاجی؛ شهرداری و شورای اسلامی شهر دولت‌آباد، سه قطعه زمین با بیش از شش هزار متر مساحت برای فضای آموزشی در شهر دولت آباد اختصاص یافت، محمد زارعان از فرهنگیان دولت‌آبادی یک زمین با یک هزار و ۶۰۰ متر برای احداث یک آموزشگاه اختصاص داد و محمدرضا مؤمنی تفاهم‌نامه ساخت یک باب مدرسه به همراه سالن ورزشی و مصطفی و مجتبی ملااحمدی تفاهم‌نامه ساخت یک فضای آموزشی در برخوار را امضا کردند.

کد خبر 554738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.