تولید واکسن جانسون‌اندجانسون متوقف شد

گزارش‌های جدید ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت جانسون اند جانسون تولید واکسن کرونای خود را در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت موقتی متوقف کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نشریه نیویورک تایمز اعلام کرده است که شرکت چند ملیتی جانسون اند جانسون که در ایالات متحده آمریکا مستقر شده است اواخر سال گذشته تولید واکسن کووید -۱۹ را متوقف کرد. به نظر می‌رسد که تنها کارخانه تولید کننده واکسن در شهر لیدن در هلند تمرکز خود را به سمت تولید واکسن بالقوه سودآورتر تغییر داده است.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که توقف تولید واکسن جانسون اند جانسون موقتی است؛ تصمیم تعلیق تولید واکسن می‌تواند به معنای کاهش چند صد میلیون دوز واکسن کرونا باشد. هنوز مشخص نیست که توقف تولید بر میزان در دسترس بودن واکسن تک دوز جانسون اند جانسون تأثیر می‌گذارد یا خیر؛ زیرا این واکسن پیش از این به میزان زیادی تولید شده است.

با وجود این که به نظر می‌رسد توقف تولید موقتی است و ممکن است پس از گذشت چند ماه دوباره آغاز شود، سخنگوی شرکت جانسون اند جانسون در بیانیه خود گزارش نیویورک تایمز را تأیید یا رد نکرده است وی فقط ادعا کرده است که میلیون‌ها دوز واکسن جانسون اند جانسون در انبارهای شرکت موجود است.

متخصصان معتقدند که با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و به خطر افتادن زندگی مردم در کشورهای در حال توسعه، اکنون زمان مناسبی برای تغییر خطوط تولید واکسن نیست.

کد خبر 554677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.