بندر چابهار عامل تقویت تجارت دریایی ایران و عمان

در نوزدهمین کمیته مشترک اقتصادی دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی ایران و عمان به امضا رسید و طرفین بر تقویت ارتباطات اقتصادی و تجارت دریایی دو کشور از طریق بندر چابهار تأکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نوزدهمین کمیته مشترک اقتصادی دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی ایران و عمان به امضا رسید و طرفین بر تقویت ارتباطات اقتصادی و تجارت دریایی دو کشور از طریق بندر چابهار تأکید کردند. این تفاهم‌نامه در مسقط به امضای «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران و «قیس محمد یوسف اللواتی» وزیر صنعت و تجارت عمان رسید.

وزیر صنعت و تجارت عمان در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و عمان، بر تقویت ارتباطات و تجارت دریایی ایران و عمان از طریق بندر چابهار و استفاده از زیرساخت‌های این بندر اقیانوسی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی تفاهم‌نامه فیمابین به زودی هیئتی اقتصادی از زیرساخت‌ها، تجهیزات و قابلیت‌های بندر چابهار بازدید خواهد کرد.

یادآوری می‌شود وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای شرکت در این اجلاس به مسقط سفر کرده است و «بهروز آقایی» مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان نیز تحت عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و مناطق آزاد در این نشست حضور دارد.

به گزارش ایمنا، این سفر با هدف رایزنی در زمینه‌های اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری‌های تجاری، صنعتی، معدنی، حمل و نقل هوایی و دریایی، ترانزیت، انرژی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، فرهنگی و موضوعات قضائی، کنسولی، کار و بهداشت صورت گرفته است.

کد خبر 554672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.