جریان خزنده تحریف به دنبال روایت متفاوت از دستاوردهای جمهوری اسلامی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جمهوری اسلامی در مسیر خدمت به کشور دستاوردهایی داشته است، اما جریان خزنده‌ای در تلاش است که مسیر این پیشرفت‌ها را متفاوت از آن چیزی که در واقعیت است،نشان دهد و این کار جریان تحریف است.

به گزارش ایمنا، علی صالحی در گفت‌وگوی زنده اینترنتی با موضوع "نبرد روایت‌ها در جنگ اراده‌ها"، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته موضوع جنگ ترکیبی را مطرح کردند و پس از جهاد تبیین بار مسئولیت جدیدی را بر دوش صاحبان رسانه قرار دادند.

وی افزود: مهمترین سند در حوزه جهاد تبیین به دست رهبر معظم انقلاب به نگارش درآمده است. سال ۹۷ زمانی که در اوج حملات چند گانه و تحریم‌ها قرار داشتیم، بازار ارز متلاطم و این نابسامانی وارد معیشت مردم شد. دشمنان می‌گفتند انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را نخواهد دید اما دشمن مانند همیشه این آرزو را به گور برد و جمهوری اسلامی به حیات پیشرونده خود ادامه می‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب از آن زمان دو موضوع جدی را مطرح کردند، نخست سند پیشرفت ایران در پنج دهه آتی و دیگری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این دو موضوع، مهمترین اقداماتی بود که ما را از سال‌های دشواری که در حال مبارزه اقتصادی، نظامی، رسانه‌ای، اجتماعی بودیم عبور داد، تصریح کرد: بیانیه گام دوم و سند پنج دهه آتی با نگاه تبیینی سبب شد، امیدها به آینده انقلاب اسلامی افزایش یابد.

صالحی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به موضوع جهاد تبیین بسیار نزدیک است، اما کم‌کاری‌ها و ضعف عملکرد باعث شده نقاط قوت و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی تبیین نشود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای بیان روایت غیرواقعی از دهه ۵۰، گفت: در این روایت نگاهی کاریکاتوری و غیرواقعی به ایران مطرح است. هیچ چیز نه از مسائل اقتصادی سال‌های ۵۰ تا ۵۴ بیان می‌شود و نه از مشکلات معیشتی مردم صحبت می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تصویری که از آن دوران در حال روایت است ایرانی پیشرفته و بدون مشکل اقتصادی است. در حالی که در سال‌های ۵۰ تا ۵۴ بحران اقتصادی ایران را فراگرفته بوده است، این در حالی است که تصویری باب میل جریان تحریف در حال نمایش است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس را بدون از دست دادن حتی یک وجب خاک پشت سر گذاشتیم، اما آخرین دسته‌گلی که نظام پهلوی به آب داد از دست دادن بحرین بود، این در حالی است که هیچیک از شبکه‌های بیگانه و معاند به این موضوع اشاره‌ای نمی‌کنند.

صالحی با اشاره به جنگ روایت‌ها، تصریح کرد: معنی جنگ روایت‌ها این است که روایتی که خود می‌خواهید را به روایت اصلی در ضمیر ناخودآگاه مخاطب تبدیل کنید، چیزی که الان رسانه‌های خارجی درباره ایران قبل از انقلاب مطرح کنند خلاف واقع است، آنها مطرح می‌کنند که ایران قبل از انقلاب مشکلی از نظر رفاه نداشته و با انقلاب، ما به رفاهی که داشتیم پشت پا زده‌ایم، در حالی که ریشه انقلاب ناشی از بی‌عدالتی، فساد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در مسیر خدمت به کشور، دستاوردهایی داشته است، اما جریان خزنده‌ای در تلاش است که مسیر این پیشرفت‌ها را متفاوت از آن چیزی که در واقعیت است، نشان دهد، این کار جریان تحریف است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: معتقدیم نیاز به جراحی‌های عمیق در حوزه اقتصادی داریم، اما انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر مسیر پیشرفت در حوزه‌های مختلف را طی کرده، علاوه‌بر اینکه باید تأثیر تحریم و سو مدیریت را نیز به حساب بیاوریم، در این میان باید ایجاد نگاه ناامیدانه نسبت به مسیری که طی کردیم و چشم‌اندازی که پیش رو داریم کار جریان تحریف است.

وی تأکید کرد: بخش دوم بیانیه گام دوم و تأکیدات رهبر انقلاب بر جهاد تبیین ناظر به مسیری است که طی کردیم، ایشان نیز تذکر دادند که با حجم زیادی از منابع طبیعی باید ناکارآمدی مدیریت که سبب ایجاد مشکلات اقتصادی شده را برطرف کنیم.

صالحی گفت: رهبر انقلاب در بخش سوم بیانیه گام دوم انقلاب خط بطلانی می‌کشند، بر ادعاهایی که جریان تحریف به دنبال بیان آن است؛ جهاد تبیین باید در مقابل روایت‌های جعلی، روایت‌های صحیح مطرح کند تا جریان تحریف مشکلات اقتصادی را مستمسک قرار ندهد، چرا که حتی بخشی از مشکلات اقتصادی امروز ناشی از سو مدیریت در همان زمان طاغوت است.

وی با بیان اینکه تأثیری که عملیات روانی در سال ۹۷ و ۹۸ بر اقتصاد داشت از خود تصمیمات اقتصادی بیشتر بود، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی در آن مدت ۲۴ ساعته به مشکلات اقتصادی می‌پرداخت و مخاطب تحت آماج این اطلاعات قرار می‌گرفت. عملیات روانی یا جنگ روایت‌ها به دنبال این است که افراد را دائماً در مقابل نقاط سیاه و تاریک قرار دهد تا از دیدن نقاط قوت بازبمانیم و در تصمیم‌گیری‌ها دچار اختلال شویم.

کد خبر 554664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.