بخش اعظم بازار محصولات پلاستیک عراق در دست بازرگانان ایرانی

عضو اتاق بازرگانی بغداد عراق گفت: هم‌اکنون بخش اعظم بازار محصولات پلاستیک عراق در دست بازرگانان ایرانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از نیپنا، رشیدالسعیدی با بیان اینکه حجم تبادلات پتروشیمی میان ایران و عراق از گذشته تاکنون بسیار بالا بوده است، اظهار کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران پلاست که به صورت سالانه برگزار می‌شود، فرصت خوبی به ما می‌دهد تا مشکلات و موانع سر راه تاجران عراقی را از نزدیک با تولیدکنندگان ایرانی رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بازرگانان عراقی علاقه زیادی به گسترش حجم همکاری‌های اقتصادی با ایران دارند، تصریح کرد: به‌تازگی در سفری که اعضای اتاق بازرگانی ایران به کشور ما داشتند، نیازهای صنعت پلاستیک کشورمان را برای آن‌ها بازگو کردیم.

عضو اتاق بازرگانی بغداد با اشاره به امضای چندین قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های ایرانی در ایام پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست افزود: اشتراکات فرهنگی عمیق دو کشور ایران و عراق در سال‌های اخیر سبب افزایش چشمگیر حجم مبادلات پتروشیمی دو کشور شده است.

السعیدی، جابه‌جایی منابع مالی به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا را اصلی‌ترین چالش میان بازرگانان ایرانی و عراقی در بخش پتروشیمی دانست و گفت: استقبال و علاقه مردم عراق از محصولات ایرانی سبب شده در سال‌های گذشته محصولات پتروشیمی ایرانی سهم زیادی از بازار عراق را به خود اختصاص دهند.

کد خبر 554654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.