قدیری ابیانه: نظام جمهوری اسلامی با تعصب از استقلال کشور حمایت می‌کند

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران با تعصب از استقلال کشور حمایت می‌کند.

حسین قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای انقلاب در زمینه سیاست‌های خارجی اظهار کرد: در سیاست خارجی منافع ملی را مطابق با دیدگاه اسلامی بر پایه روابط خراجی قرار دادیم.

وی ادامه داد: سیاست خارجی ایران باید منطبق بر عزت، حکمت و مصلحت کشور و ملت باشد، هرچند در مقاطعی با رأی مردم کسانی بر اریکه قدرت تکیه زدند که بویی از عزت، حکمت و مصلحت نبرده بودند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه در حال حاضر ایران با تعصب از استقلال کشور حمایت می‌کند، تصریح کرد: در زمان جنگ روسیه با افغانستان هواپیماهای روسیه از آسمان‌های ایران عبور کردند از این رو مقامات نظامی نظر حضرت امام را خواستند امام فرمودند وارد فضای ما شدند آن‌ها را مورد هدف قرار دهید. وقتی روس‌ها این موضع ما را دیدند دیگر جرأت نکردند از فضای هوایی ما استفاده کنند.

وی گفت: در دوران جنگ حتی چین و روسیه در کنار آمریکا و اروپا، عراق را مسلح می‌کردند در حالی که مانع فروش و ورود سیم خاردار به ایران می‌شدند که دفاعی‌ترین وسیله نظامی است. ولی ایران از حق خود نگذشت و با آن‌ها مقابله کرد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهان در حال تغییر از جهان تک قطبی به جهان چند قطبی است، جهان به سمت چند قطبی شدن می‌رود و مطابق با تحلیل استراتژیست‌های دوست و دشمن قطب بزرگ اسلامی با محوریت ایران در حال طی کردن مراحل شکل‌گیری است.

وی اضافه کرد زمانی دشمنان تلاش کردند نفوذ حکومت مرکزی ایران را بین اقوام کشورمان از بین ببرند و به دنبال تجزیه ایران بودند اما امروز شاهد حضور مقتدرانه ایران در سواحل مدیترانه و همچنین در آمریکای لاتین هستیم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا افزود: علی رغم تحریم‌های دشمن، ایران تسلیم خواسته‌های نامشروع آن‌ها نشده و مسیر خود را در اوج تحریم‌ها به پیش می‌برد.

وی ادامه داد: اقتصاد جهان از غرب به شرق در حال انتقال است هرچند ما مایل به داشتن روابط با کشورهای اروپایی هستیم اما این آن‌ها هستند که در اطاعت از آمریکا از این روابط اجتناب می‌کنند و به تحریم‌های آمریکا پیوستند.

قدیری ابیانه یادآور شد: در چنین شرایطی چین که به زودی قدرت اول جهان می‌شود و روسیه که بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در حال بازیابی خود است مایل به روابط با ایران هستند و ایران هم با حفظ استقلال و بر اساس منافع کشور از این روابط استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین سیاست جمهوری اسلامی با واقع بینی از نگاه به غرب به نگاه به شرق تغییر یافته است، نگاه به غرب و یا شرق به معنای پذیرش سلطه آن‌ها نیست بلکه داشتن روابط منطبق با منافع کشور است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به گام دوم انقلاب بر اساس فرامین مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در حالی که از ابتدای انقلاب دشمنان ما ادعا می‌کردند که تا سقوط نظام جمهوری اسلامی زمان اندکی باقیمانده است و در حالی که جان بولتن وعده داده بود چهلمین سال انقلاب را با حضور مریم رجوی به مناسبت سقوط نظام در ایران جشن خواهند گرفت اما هرروز بر قدرت ایران افزوده می‌شود در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند و کلیات برنامه برای پیشرفت در چهل سال دوم را اعلام نمودند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 554616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.