من راه‌حل هستم نه مشکل!

سرمربی تیم فوتبال آرسنال، پاسخ مهاجم سابق تیم خود را که گفته بود «آرتتا» مقصر جدایی او بوده است، داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پیر امریک اوبامیانگ» پس از به ثمر رساندن ۹۲ گل در ۱۶۳ بازی برای توپچی‌ها، آرسنال را ترک کرد و در نقل و انتقالات زمستانی به بارسلونا پیوست.

آرسنال امشب _پنجشنبه بیست‌ویکم بهمن ماه_ رودرروی وولوز قرار می‌گیرد. این نخستین بازی آن‌ها بدون مهاجم گابنی است. این مهاجم گفته بود «میکل آرتتا» برایش مشکل‌ساز بوده است؛ حالا خود آرتتا در این خصوص توضیحاتی داده است.

من راه حل هستم نه مشکل!

اوبامیانگ هفته گذشته در مراسم رونمایی رسمی خود به عنوان بازیکن بارسلونا گفت: «فکر می‌کنم مشکل فقط با او [آرتتا] بود. واقعاً نمی‌توانم چیز زیادی به شما بگویم. او خوشحال نبود و من هم خیلی خوشحال نبودم و این‌طوری بهتر هستم.»

آرتتا در پاسخ به پرسشی درباره این اظهارات قبل از سفر پنجشنبه به وولوز، گفت: «این نظر اوست. این چیزی است که او گفت و شما باید به آن احترام بگذارید. من از کاری که اوبا در باشگاه انجام داده و کمک او از زمانی که من اینجا هستم سپاس‌گزارم. شیوه‌ای که خودم را در آن رابطه می بی نم راه‌حل است، نه مشکل.»

«فکر می‌کنم این قضیه به بهترین شکل ممکن برای همه به پایان رسید. فکر می‌کنم زمانی که همه چیز تغییر می‌کند، زمینه تغییر می‌کند و این بخشی از فوتبال است. کاری که ما دیروز یا یک ماه پیش انجام دادیم، به هم مربوط نیست؛ بلکه به این است که امروز چه می‌کنیم و در آینده چه خواهیم کرد. شما باید تصمیم بگیرید. همه ما تصمیم گرفتیم که بهترین کار این است که به جلو برویم. و حالا اوبا برای بارسا بازی می‌کند. ما جلسات مختلفی داشتیم و تصمیم به صورت جمعی بین بازیکن، باشگاه و ای جنت گرفته شد.»

من راه حل هستم نه مشکل!

قرارداد الکساندر لاکازت در تابستان به پایان می‌رسد:
خروج اوبامیانگ به این معنی است که آرتتا فصل را تنها با دو مهاجم شناخته شده در تیمش به پایان خواهد رساند و قرارداد ادی نتیا و الکساندر لاکازت در تابستان تمام می‌شود. آرتتا پیش از سفر به مولینوکس گفت که این زوج قادر به گلزنی برای تیمش هستند و اصرار داشت که به همه بازیکنانش اعتماد دارد.
آرتتا در مورد پنجره نقل و انتقالات ژانویه و نحوه عملکرد آرسنال در ادامه فصل گفت: «مسیر اوبا در باشگاه و اهمیت اهداف او غیرقابل انکار بود؛ اما ما بازیکنان دیگری داریم و معتقدیم که ویژگی‌های متفاوت دیگری داریم. راه‌هایی برای تلاش و رسیدن به تعداد اهداف خود در تیم، نیاز داریم.
اوبامیانگ از پیشنهاد بارسلونا برای پیوستن به این باشگاه ابراز هیجان کرد. ما کاری را انجام دادیم که معتقدیم با بازیکنانی که باید ترک می‌کردند کار درستی بود، شرایط قرارداد [همچنین] در آن موقعیت‌ها رو به جلو و مثبت بود و ما باید منصف می‌بودیم.
ما یک برنامه روشن داشتیم که چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم و پس از آن باید قابل انجام باشد. اما کاملاً واضح هستیم، ما فقط بهترین بازیکنان و بهترین افراد را در این باشگاه می‌خواهیم. تصمیم گرفتیم عجله نکنیم.»

آنالیز: خطری برای آرتتا و آرسنال:
کاوه صلح‌کل از اسکای اسپورت می‌گوید:
«این یک ریسک بزرگ از سوی میکل آرتتا است، زیرا حالا که اوبامیانگ به بارسلونا رفته، اگر او گل‌های زیادی به ثمر برساند چه اتفاقی می‌افتد؟»

من راه حل هستم نه مشکل!


«این فقط نشان می‌دهد که آرسنال چقدر از قضاوت سرمربی خود حمایت می‌کند. آرتتا می‌گوید: می دانم که او بهترین گلزن ما است، او کاپیتان باشگاه است، او بیشترین درآمد را در باشگاه دارد و بی‌انضباط است و من او را نمی‌خواهم.»
«می دانم که او آرسنال را با حالتی ناراحت ترک کرد اما خاطرات خوب زیادی نیز وجود دارد. نسبت گل‌های او در بازی‌ها، در کنار بازیکنان بزرگ است.»
«بدون شک طرفداران آرسنال در ادامه اذعان خواهند داشت که تیمشان در حال حاضر ضعیف‌تر از ابتدای فصل هستند.»

کد خبر 554610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.