پایان دوران باشکوه قرمزها فرا رسیده است؟

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود قهرمانی در پنج دوره لیگ برتر فوتبال ایران، امسال از هر لحاظی شرایط دشواری را سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس در پنج فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است. این تیم پنج بار موفق شده بر بام این رقابت‌ها بایستد و جام قهرمانی را تصاحب و لمس کند. قرمزپوشان، امسال سالی متفاوت با فصل‌های پیشین را تجربه می‌کنند. تیم یحیی با وجود اینکه تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با ۳۵ امتیاز و اختلاف سه امتیازی نسبت به استقلال در رده دوم قرار دارد، اما شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند. از کادر مدیریتی گرفته تا شکایت خارجی‌ها که پنجره‌های نقل و انتقالات را مدام باز و بسته می‌کند و مشکلات دیگر که صدای قرمزها را درآورده است.

کمتر از ۱۵ روز پیش، گل‌محمدی سرمربی قرمزها استعفا داد اما با شنیدن چندین وعده، دوباره سر کار برگشت. آن‌ها در سوپرجام مقابل فولاد خوزستان شکست خوردند تا نخستین جام از دست برود. این در حالی است که مهدی شیری که با هند خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا، باعث ناکامی سرخ‌ها شده بود، در این بازی هم اخراج شد تا کلکسیون بدبیاری‌های او با پیراهن پرسپولیس کامل شود. شیری، قربانی این اتفاق شد و از سوی سرمربی تیم از تیم کنار گذاشته شد.

جدایی سه بازیکن کلیدی می‌تواند در عملکرد تیم اثرگذار باشد

به همین منظور «فرزاد آشوبی» بازیکن سال‌های نه چندان دور قرمزها در همین خصوص اظهار کرد: جدا از مسائل فنی، تیم فوتبال پرسپولیس را باید به شکل‌های دیگر هم مورد بررسی قرار داد. این تیم برای این فصل بازیکنان تأثیرگذار بسیار خوبی را از دست داد و به اعتقاد من هنوز نتوانسته جایگزین‌های مناسب برای کنعانی‌زادگان، نورالله‌ی و حتی شهریار مغانلو جذب کند.

وی ادامه داد: سه بازیکن کلیدی از جمع پرسپولیس جدا شده‌اند که بسیار می‌تواند در عملکرد یک تیم اثرگذار باشد. ضمن اینکه تغییر و تحولات مدیریتی و پنجره‌های بسته و حواشی‌ای که این دست موضوعات به تیم تحمیل می‌کند، بخشی از انرژی و تمرکز مربیان و بازیکن‌ها را می‌گیرد؛ با این شرایط خیلی سخت است انتظار داشته باشیم که تیم فوتبال پرسپولیس یک روند رو به جلو و کم‌نوسان را طی کند.

پایان دوران باشکوه قرمزها فرا رسیده است؟

نتایجی که قرمزها گرفته‌اند، کاملاً قابل دفاع است

آشوبی درخصوص بحث‌های انتقال رامین رضائیان به پرسپولیس هم گفت: پنجره باشگاه بسته بود و دوباره بحث‌هایی وجود دارد که شاید بسته شود. کار کردن در این شرایط بسیار دشوار است. مربی تیم بسیار سخت می‌تواند برنامه‌ریزی کند، حتی تمرکز روی بازی‌ها و تأمین نیاز تیم براساس شناختی که مربی روی تیم و بازیکن دارد، کار دشواری است.

وی افزود: پرسپولیس نفرات مهمی را از دست داد و موفق نشد متناسب با افراد جدا شده، تیمش را تقویت کند. معتقدم نتایجی که قرمزها با این تفاسیر گرفته‌اند، کاملاً قابل دفاع است. قطعاً باید این تقویت اتفاق بیفتد و نیازهای این تیم برطرف شود تا شرایط به شکل مثبتی تغییر کند.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه استعفای گل‌محمدی چقدر می‌تواند شوک مثبتی ایجاد کند، اظهار کرد: پرسپولیس در بحث فنی، با مورد نگران کننده‌ای روبه‌رو نیست؛ هم گروه فنی خوبی در اختیار دارد و هم بازیکنان‌ها نهایت تلاش خود را برای موفقیت مجموعه به کار می‌بندند.

استعفای یحیی برای مدیران باشگاه یک شوک بود تا شرایط را بهتر از قبل کنند

بازیکن سابق پرسپولیس اضافه کرد: جای دیگری باید مشکلات اصلاح شود. باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که بتوان بیشترین بازدهی را از مربیان و بازیکنان انتظار داشت. وقتی گل‌محمدی استعفا داده، باید متوجه شد که چقدر فشار و محدودیت زیاد بوده که یحیی با آن همه سوابق درخشان و باشگاه بزرگی که هدایتش را برعهده دارد، به اینجا می‌رسد که استعفا دهد! این استعفا یک شوک بود برای مدیران که شرایط را بهتر از قبل کنند.

در پایان، آشوبی درخصوص جایگاه پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران پس از پایان فصل، گفت: این مورد بستگی به این دارد که تیم به چه شکلی حمایت و تقویت می‌شود، آن زمان می‌توانیم با امیدواری در این خصوص صحبت کنیم؛ اما شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، باقی ماندن مشکلات، کار را بسیار سخت خواهد کرد. اگر هم دستاورد بزرگی در پایان فصل به دست بیاید، می‌توان آن را یک اتفاق ویژه و خیلی بزرگ بدانیم.

پایان دوران باشکوه قرمزها فرا رسیده است؟

همه امکانات باید برای کادر فنی فراهم باشد

از سوی دیگر «حمید درخشان» پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در خصوص مشکلات پرسپولیس اظهار کرد: طبیعی است وقتی که تیمی مشکل پیدا می‌کند، چند چیز را از دست می‌دهد؛ در وهله نخست صلابتش، وهله دوم خوب بازی کردن، وهله سوم نتیجه‌گیری و در وهله چهارم وضعیت آن به هم ریخته می‌شود. همه این‌ها مثل یک طوفان بر سر تیم آوار می‌شوند. در این مواقع، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باید تلاش کنند تا مشکلات را رفع کنند؛ موضوعی که انگار در فوتبال ما جا نیافتاده است. مربی وظیفه فنی برعهده دارد و باید همه امکانات برایش فراهم باشد تا کارش را خوب پیش ببرد.

وی افزود: وقتی این مشکلات به وجود می‌آید، تمرکز سرمربی از بین می‌رود و این موضوع موجب می‌شود که نتیجه لازم به دست نیاید. تلاش‌هایی از سوی کادر مدیریتی و هیئت مدیره در حال انجام است تا بتوانند ثبات در به تیم برگردانند. در هر صورت این‌گونه اتفاقات باعث افت تیم می‌شود، امتیازی که به خاطر این افت از دست می‌رود، خیلی سخت می‌توان جبران کرد. همین سوپرجامی که از دست رفت، یک مشکل بزرگ روحی و روانی برای پرسپولیس ایجاد می‌کند.

کار نباید به استعفای یحیی می‌کشید

درخشان درخصوص پست‌هایی که پرسپولیس نیاز به تقویت دارد، تصریح کرد: اولویت اول برای تقویت کردن، مربوط به خط حمله است؛ در خط میانی هم نیاز مبرم به تقویت شدن وجود دارد، اما پنجره باز هم بسته شده و وقتی این طور است، چگونه می‌توان تیم را تقویت کرد؟ این خودش یک معضل بزرگ است.

وی افزود: مهم‌ترین نکته این است که بازیکنان مهمی تیم را ترک کردند و جایگزینی برایشان جذب نشد. در تمام دنیا تیم‌ها بازیکنان مهم خود را از دست می‌دهند؛ اما باید آن‌قدر فکور و باهوش بود که با بازیکنان بزرگ دیگر، خلاءها را پر کرد. کار نباید به استعفای یحیی می‌کشید، نباید تمرکز او به هم می‌ریخت که بخواهد استعفا دهد. باید همه چیز برای سرمربی مهیا شود که نتایج خوبی بگیرد.

گزارش از: علی سرفراز_ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 554602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.