احداث بندر خشک در شمال هرمزگان

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان گفت: احداث بندر خشک در شمال هرمزگان از ضرورت‌ها و پیش‌نیازهای توسعه و رونق اقتصادی منطقه جنوب کشور و مناطق همجوار استان هرمزگان است.

علیرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با احداث بندر خشک در حاجی آباد گام‌های مهمی برای توسعه و رونق اقتصادی، اشتغالزایی و کاهش بار ترافیکی استان هرمزگان برداشته می‌شود چرا که این طرح، پیشگام اتحاد و همدلی برای توسعه بین بخشی و سرعت بخش روند رونق در منطقه است.

وی با اشاره به این که حاجی آباد به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی خوبی زمینه ایجاد بندر خشک را دارد و قابلیت نگهداری کالاهایی که در گمرک بعضاً یک سال برای ترخیص می‌مانند را دارد، گفت: با تحقق بندر خشک در هرمزگان بخش عظیمی از بار ترافیکی بندرعباس به بندر خشک منتقل می‌شود.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای اجرای بنادر خشک کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، ترغیب استفاده از راه‌آهن به‌جای استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش تخریب محیط زیست، تقویت وضعیت بنادر در زنجیره‌های حمل‌ونقل، تقویت راهکارهای ترکیبی حمل و نقل، ایجاد فرصت‌های مختلف شغلی و افزایش سرعت انجام مراحل گمرکی برای کالاهای حمل شده است.

وی اضافه کرد: امروزه حمل‌ونقل موضوعی تخصصی شده و دپوی کالا در گمرک بندرعباس و کمبود امکانات باعث شده زیان‌هایی به صادرکننده و واردکننده کالا وارد شود درصورتی‌که با ایجاد بندر خشک قادر خواهیم بود از هزینه‌ها کم کرده و ارزش‌افزوده بیشتری برای واحدهای اقتصادی منطقه و استان ایجاد کنیم، اگر بتوانیم از حمایت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج استفاده کنیم اجرای کار تسریع می‌شود و با فازبندی و اجرای مرحله‌به‌مرحله آن می‌توان نگاه واقع‌بینانه به عملیاتی شدن طرح داشت.

کد خبر 554578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.