بی‌اطلاعی مردم باعث شلوغی مراکز تعویض پلاک

رئیس پلیس راهور استان اصفهان، بی‌اطلاعی مردم از تعویض پلاک اینترنتی را باعث شلوغی مراکز تعویض پلاک و ساعت‌ها انتظار مراجعان دانست و گفت: ظرفیت تعویض اینترنتی پلاک در اصفهان روزانه ۵۰ مورد است اما اکنون به دلیل ناآگاهی شهروندان، روزانه کمتر از ۱۰ پلاک از این طریق تعویض می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تعویض پلاک اینترنتی با نوبت اینترنتی دو مقوله متفاوت هستند، اظهار کرد: تعویض پلاک اینترنتی نزدیک به یک ماه است که در اصفهان فعال شده است و متقاضیان می‌توانند از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری، ۸۰ درصد کار تعویض پلاک را انجام دهند.

وی ۲۰ درصد باقی مانده تعویض پلاک را در فاصله کوتاهی قابل انجام دانست و ادامه داد: مسیر ویژه‌ای برای متقاضیان تعویض پلاک اینترنتی در مراکز تعویض پلاک ایجاد شده است که می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه، پلاک ثبت شده خود را دریافت و نصب کنند.

تعویض پلاک تنها ۱۰ خودرو به صورت اینترنتی با وجود داشتن ظرفیت ۵۰ موردی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بی‌اطلاعی مردم از تعویض پلاک اینترنتی را باعث شلوغی مراکز تعویض پلاک و ساعت‌ها انتظار مراجعان دانست و گفت: از طریق اپلیکیشن پلیس من و چند لینک دیگر، ثبت درخواست تعویض اینترنتی پلاک در اصفهان قابل انجام است.

وی ظرفیت تعویض اینترنتی پلاک در اصفهان را روزانه ۵۰ مورد برشمرد و ادامه داد: اما اکنون به دلیل ناآگاهی شهروندان، روزانه کمتر از ۱۰ پلاک از این طریق تعویض می‌شود.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند بدون نیاز به صف و در کمترین زمان، نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من و از طریق ثبت‌نام اینترنتی، بسیاری از مراحل تعویض پلاک را غیرحضوری انجام دهند؛ این در حالی است که روز گذشته آمار درخواست‌های تعویض پلاک اینترنتی به پنج مورد رسید و این بدان معناست که ۴۵ ظرفیت خالی در این بخش وجود دارد.

حذف ۳ دسته از جرایم کرونایی

وی از به نتیجه رسیدن واگذاری ثبت سند خودرو به دفاتر پلیس خبر داد و افزود: مجلس ابلاغ این طرح را به دولت واگذار کرد و روز گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد برای ثبت سند خودرو نیاز به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست؛ بنابراین درخواست‌مان از رسانه‌ها این است که از این پس روی ایمنی خودروها تمرکز کنند تا به نتایج خوبی در این بخش برسیم.

سرهنگ محمدی توجه خودروسازان به ایمنی خودروها را ضروری دانست و گفت: شایسته مردم نیست که با کوچک‌ترین تصادف جان و مال مردم از بین برود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان درباره بخشودگی جرایم کرونایی نیز افزود: در زمان محدودیت‌های ابلاغ شده برای تردد در جاده‌ها، افرادی جریمه شدند که چند دسته از آن‌ها قابل حذف است؛ کسانی که به دلیل ابلاغ‌های قضائی، بیماری یا فوت بستگان در دوران کرونا ناچار به سفر بودند، اگر گواهی بیمارستان و تاییدیه‌های رسمی برای ادعای خود بیاورند جریمه‌های آن‌ها قابل حذف است.

وی دسته دیگر از مشمولان حذف جرایم رانندگی را کادر درمان معرفی کرد و گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جریمه‌های کرونایی کادر درمان و حدود ۸۰ میلیون تومان از جریمه‌های خبرنگاران و کارکنان صداوسیما تاکنون حذف شده است، پلیس هیچ خساستی در حذف قانونی جرایم ندارد ولی زیر بار توقعات غیرقانونی هم نمی‌رود.

کد خبر 554545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.