آینده ارز دیجیتال شیبا به چه سمتی می‌رود؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ 

شیبا اینو حدوداً یک سال بعد از زمان عرضه و «قاتل دوج کوین» خواندن خودش، حالا از بیشتر رقبای معروفش جلو زده و به ارزشمندترین میم کوین بدل شده است. در این مقاله می‌توانید آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شیبا اینو ( Shiba Inu) را بخوانید.

این رمز ارز یکی از چندین توکن جدیدی است که مثل دوج کوین، با آیکون یک سگ خود را معرفی کرده‌اند؛ از توکن‌های مشابه دیگر می‌شود به فلوکی اینو، دوج دش و دوجلان مارس اشاره کرد، اما تا امروز فقط شیبا اینو توانسته دوج کوین را به چالش بکشد. سوددهی بالا و خیره‌کننده شیبا اینو موجب شده این توکن از ژانویه ۲۰۲۱ تا امروز ۷۵۰ هزار درصد سود بدهد و ارزش کل بازارش از مرز ۴۰ میلیارد دلار فراتر برود.

شیبا اینو که در ماه اوت ۲۰۲۰ توسط شخصی با نام مستعار ریوشی (Ryoshi) ساخته شد اولین بار در طول رالی رمز ارزها در نیمه اول سال ۲۰۲۱ توجه مردم را به خود جلب کرد. مقدار عرضه ارز دیجیتال شیبا اینو محدود اما بسیار پرتعداد است. در مجموع ۱ کوآدریلیون SHIB یعنی ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ عدد از آن در زمان عرضه وجود داشت. ریوشی، شخصیت ناشناس سازنده توکن SHIB همان ابتدا نیمی از کل عرضه یعنی ۵۰۰ تریلیون عدد توکن شیبا اینو را به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)خالق اتریوم اهدا کرد، اما او ۹۰ درصد دارایی خود را سوزاند! او اعلام کرد دلیل این کار، بی‌علاقگی‌اش نسبت به داشتن چنین قدرتی بوده است. ویتالیک بوترین ۱۰ درصد ارز دیجیتال باقی مانده در کیف پولش را که معادل بیش از ۱ میلیارد دلار توکن شیبا اینو (۵۰ تریلیون SHIB) بود در ماه مه به صندوق اعانه کووید-کریپتو هند اهدا نمود و توجه عموم مردم را به این رمز ارز جلب کرد و قیمتش را بالا برد.

اصول بنیادی شیبا اینو از دوج کوین متفاوت هستند که به گفته سازندگانش موجب کارآمدتر بودن آن می‌شوند. دوج کوین یک فورک از لاکی کوین است که خود از تکنولوژی زیرساخت لایت‌کوین استفاده می‌کند. در مقایسه با دوج، شیبا اینو بر بستر اتریوم ساخته شده است، در نتیجه می‌تواند به عنوان «یک نمونه آزمایشی برای ساخت جامعه کاربری خودجوش» عمل کند.

حامیان شیبا اینو همچنین ادعا می‌کنند این توکن نسبت به رقیب معروفش بیشتر از دل جامعه برمی‌آید، هر چند که آمارهای اخیر نشان می‌دهند رشد قیمت این توکن چندان به دست سرمایه گذارهای معمولی انجام نشده است.

شیبا اینو برخلاف ادعای حامیانش، تقریباً به طور کامل در انحصار ۸ شخص قرار دارد (۷۰ درصد از کل شیبا اینوی موجود) و از این مقدار، ۴۱ درصد فقط در دست یک نفر است! کافی‌ست زمانی یک یا چند نفر از این ۸ نفر تصمیم بگیرند که دیگر علاقه‌ای به شیبا اینو ندارند. در آن صورت تاثیر فروش سنگین آن‌ها بر بازار این رمز ارز فاجعه‌آمیز خواهد بود. شاید دفاع‌تان در مقابل این حرف، این باشد که کل بازار کریپتو به همین نسبت پر ریسک و خطرناک است، اما فراموش نکنید که توکن‌ها و رمز ارزهای ارزشمند مثل بیت کوین و اتریوم و کاردانو هر کدام کارایی‌های خاص خود را دارند و صرفاً یک میم نیستند. توکن‌های میم به طور کلی شدیداً وابسته به موجودی کیف پول نهنگ‌های خود هستند و در هر لحظه امکان دامپ شدن‌شان وجود دارد.

شیبا اینو با اینکه در ابتدا برای کنار زدن دوج کوین ساخته شد، به لطف تفاوت اساسی خود با آن، یعنی ساخته شدن بر بستر اتریوم، بسیار کارآمدتر است، چرا که توانایی اجرای قراردادهای هوشمند را دارد.

ساخت یک توکن شبیه شیبا اینو در اتریوم فقط چند ساعت زمان می‌خواهد. شما هم می‌توانید مشابه آن را ایجاد کنید. با این حال بدون تبلیغات و حمایت شدن توسط اینفلوئنسرها توکن شما رشد نخواهد کرد. پس آنچه به شیبا اینو یا دیگر میم کوین‌های مشابهش ارزش می‌دهد حمایت اینفلوئنسرها است، جای اینکه کاربردشان در دنیای واقعی آن‌ها را ارزشمند کند.

آینده ارز دیجیتال شیبا به چه سمتی می‌رود؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ 

شرکت داده‌های بلاک چینی نانسن (Nansen) متوجه شد که رالی اخیر شیبا توسط آدرس‌های دیجیتالی که عنوان «پول هوشمند» را بر خود داشتند، تشویق و اجرا شده بود. آدرس‌هایی که عنوان پول هوشمند دارند به تریدرهایی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار سود کرده‌اند و نهنگ‌هایی که تراکنش‌هایش بیش از ۱ میلیون دلاری دارند متعلق هستند.

سرمایه‌گذاری نهنگ‌ها در نهایت کمک کرد ارزش کل بازار شیبا اینو از دوج کوین هم بالاتر برود، با این وجود باز هم به نظر نمی‌رسد بتواند «قاتل» رقیب قدیمی‌ترش باشد. دوج کوین اشخاصی مثل ایلان ماسک را جزو طرفداران متعدد خود می‌داند، و در همین حین توسعه‌دهندگانش دنبال روش‌هایی برای ارتقا آن و مناسب‌تر کردنش برای استفاده‌های روزمره هستند.

آینده ارز دیجیتال شیبا به چه سمتی می‌رود؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ 

شیبا اینو به جای اینکه دنبال آسیب زدن به سرمایه نهفته در رمز ارزهای دیگر باشد، می‌تواند با جلب توجه عموم مردم به این حوزه، به بقیه رزم ارزها هم کمک کند.

طبق آمار وبسایت کوین‌مارکت‌کپ شیبا اینو با وجود قیمت ۰.۰۰۰۰۳ دلاری خود اکنون سیزدهمین رمز ارز ارزشمند از نظر ارزش کل بازار است (بهمن ۱۴۰۰). علت این قیمت پایین حجم عرضه بسیار بالای ۱ کوادریلیون توکن شیبا است. برای مقایسه بیت کوین را در نظر بگیرید که فقط ۲۱ میلیون حجم عرضه دارد. بعضی از حساب‌های معروف کریپتو در تیک‌تاک و شبکه‌های اجتماعی دیگر با این قیمت به ظاهر پایین مردم را به سرمایه گذاری بیشتر تشویق می‌کنند. سازنده این توکن به خوبی طرز فکر عامه مردم را می‌شناسد. بسیاری دوست دارند به جای داشتن رقمی اعشاری از یک رمز ارز گران قیمت مثل بیت کوین، تعداد زیادی از یک رمز ارز ارزان‌تر داشته باشند. به عنوان مثال با همان مبلغ یک واحد بیت کوین می‌توانیم ۱.۳۵۲.۱۸۷.۵۰۰ واحد شیبا اینو خریداری کنیم. داشتن چنین رقم بالایی از یک توکن برای اشخاصی که دانشی از نحوه محاسبه مارکت کپ یا ارزش کل بازار ندارند، منطقی‌تر و جذاب‌تر است.

آینده ارز دیجیتال شیبا به چه سمتی می‌رود؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ 

طبیعت تاثیرپذیر میم کوین‌ها این توصیه را به سرمایه گذاران می‌کند که قبل از خرید رمز ارزها اول درباره‌شان تحقیق کنند و همچنین نوسان آن‌ها را مدنظر داشته باشند.

بعد از محبوب شدن شیبا اینو عده‌ای به دنبال کسب رایگان آن به وسیله استخراج رفته‌اند. اما باید بدانید به طور مستقیم نمی‌توان SHIB را ماین کرد، چرا که برخلاف دوج کوین این یک توکن است و بلاک چین اختصاصی برای خود ندارد. پس تنها راه به دست آوردن آن خرید شیبا اینو از صرافی‌ها است.

اگر شما نیز ارز دیجیتال نام برده را یک موقعیت سرمایه گذاری مناسب تصور می‌کنید، فرصت را از دست ندهید و با مراجعه به صرافی بیت ۲۴ آن را سریع خریداری کنید.

کد خبر 554543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.