سافت‌ بانک در سه ماه ۲۵۱ میلیون دلار سود کرد

سافت‌بانک، در حال حاضر بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار فناوری در دنیا به‌حساب می‌آید و به امروز از شرکت‌های بی‌شماری در این عرصه حمایت مالی به‌ عمل آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت سافت بانک گروپ گزارش داد: با ضعیف شدن ارزش‌گذاری پرتفوی فناوری در واحد ویژن فاند (Vision Fund)، سود خالص ۲۹ میلیارد ین (۲۵۱ میلیون دلار) برای سه ماهه از اکتبر تا دسامبر به دست آورده است. نتیجه در مقایسه با سود ۱.۱۷ تریلیون ین در مدت مشابه سال قبل، زمانی که سافت بانک با افزایش پرتفوی خود، آنچه را که در آن زمان یک رکورد سه ماهه بود، ثبت کرد.

پس از اینکه شرکت‌های فناوری در روزهای اولیه همه‌گیری کووید ۱۹ درگیر شدند، ماسایوشی سون (Masayoshi Son)، مدیرعامل سافت بانک، با ورود استارت آپ‌هایی مانند شرکت تجارت الکترونیک کوپانگ (Coupang) به بازار، ارزیابی‌ها را بهبود بخشید.

اکنون ارزش‌گذاری‌ها مجدداً تحت فشار هستند زیرا سرمایه‌گذاران به شرکت‌های فناوری که سودهای آتی را وعده می‌دهند و بانک‌های مرکزی به سمت کاهش محرک‌های همه‌گیر حرکت می‌کنند، چشم بدبین دارند. واحد وژن فاند (Vision Fund) در طول سه ماهه ۱۱۱.۴۵ میلیارد ین افزایش سرمایه گذاری داشته است.

کد خبر 554525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.