آمادگی بنیاد شهید برای همکاری در تشخیص هویت شهدای جاویدالاثر

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم برنامه زمان‌بندی شده مشخصی برای تعیین هویت پیکرهای شهدای (جاویدالاثر ) گمنام تنظیم شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز آمادگی هر نوع همکاری را در این زمینه دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری بنیاد شهید «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز ژنتیک انسانی نور در جمع کارکنان این مرکز گفت: شما عزیزان هم خادم‌الشهدا هستید و خدمتی ارزنده ارائه می‌کنید.

وی افزود: خانواده‌های معظم شهدای مفقودالاثر به ویژه مادران این شهدا همواره چشم انتظار فرزندان خود هستند و شما عزیزان این چشم انتظاری را پایان می‌بخشید که خدمت بسیار ارزنده و بزرگی است و باعث پایان خلاء روحی والدین و بستگان شهدا می‌شوید.

معاون رئیس‌جمهور با ابراز تأسف از نامشخص بودن وضعیت بسیاری از خانواده‌های شهدا و پیکرهای مطهر شهدای گمنام گفت: امیدواریم برنامه زمان‌بندی شده مشخصی برای تعیین تکلیف وضعیت پیکرهای شهدای گمنام تنظیم شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز آمادگی هر نوع همکاری را در این زمینه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت‌های صورت گرفته به منظور تعیین هویت شهدای گمنام قرار گرفت.

محمود تولایی، رئیس مرکز ژنتیک انسانی نور نیز در این بازدید به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و بر ضرورت تکمیل بانک اطلاعات نمونه ژنتیکی مربوط به خانواده‌های شهدای گمنام با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد.

کد خبر 554513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.