از «آوای ایران» تا «عصر ستاره‌ها»

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در بسته خبری خود به «اجرای موسیقی‌های ماندگار انقلاب در آوای ایران»، «نمایش روزهای پیروزی انقلاب در نمایشگاه یادها و خاطره‌ها»، «برنامه‌های دهه فجر سومین گام در تحول برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر» و «گرامیداشت شهدای انقلاب در عصر ستاره‌ها» پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته، ویژه‌برنامه «آوای ایران» به اجرای موسیقی‌های ماندگار انقلاب در «آوای ایران» پرداخته است، نمایشگاه «یادها و خاطره‌ها» عکس‌های روز پیروزی انقلاب نمایش داده است، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از ویژه‌برنامه‌های دهه فجر به‌عنوان سومین گام در تحول برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر نام برده است و در برنامه در «عصر ستاره‌ها» که از سوی خانه انقلاب اسلامی ولایت اصفهان برگزار می‌شود شهدای انقلاب گرامیداشت می‌شوند.

اجرای موسیقی‌های ماندگار انقلاب در «آوای ایران»

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه «آوای ایران» به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

حامد نظری بابیان اینکه ویژه برنامه «آوای ایران» به مناسبت دهه فجر در میادین و معابر شهری برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این برنامه هر روز در ایام دهه فجر و در ساعت‌های ۱۶:۳۰، ۱۸:۳۰، ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ در مدت زمان نیم ساعت و در قالب چهار قطعه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق شهرداری اصفهان افزود: ویژه برنامه «آوای ایران» به شکل Play Back و در فضا باز و میدانی برگزار می‌شود و در این برنامه، سرودهای ماندگار و نوستالژیک انقلاب اسلامی اجرا می‌شود و یک گروه هفت‌نفره نیز به اجرای فرم نمایشی و ترکیبی خواهند پرداخت.

وی بابیان اینکه ویژه برنامه «آوای ایران» از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی پانزده‌گانه شهرداری اصفهان (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویداد درمجموع دارای ۵۰ برنامه است؛ ضمن اینکه نورافشانی ویژه بیست‌ودوم بهمن‌ماه نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

نمایش روزهای پیروزی انقلاب در نمایشگاه «یادها و خاطره‌ها»

نمایشگاه عکس شهری «یادها و خاطره‌ها» به مناسبت دهه فجر در بوستان هنر اصفهان برپا شده است.

این نمایشگاه عکس شهری شامل تصاویری ماندگار از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۱۳۵۷ است که در قالب بنر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

«یادها و خاطره‌ها» روزهای به‌یادماندنی از تظاهرات مردم این شهر علیه رژیم پهلوی، جشن و شادی مردم در روز بازگشت امام راحل (ره) به میهن و پیروزی انقلاب اسلامی را در قالب تصاویری به‌یادماندنی به تصویر کشیده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه یادآوری صحنه‌هایی است که پدران و مادران ما در خلق آن حضور داشتند و در ذهنشان به یادگار مانده است.

مجتبی شاه‌مرادی افزود: این عکس‌ها ورای ارزش رویدادی، یادآور پیروزی انقلاب اسلامی است و از ارزش تاریخی بالایی نیز برخوردار هستند.

وی با بیان این که تلاش می‌کنیم در ایام دهه مبارک فجر خاطرات تصویری آن روزها برای مردم یادآوری شود، تصریح کرد: نوجوانان و جوانانی که در آن سال‌ها نبودند نیازمند محتوایی مرتبط با اثرگذارترین برهه تاریخی کشور هستند و این نمایشگاه می‌تواند نسل جدید را با گوشه‌ای از تاریخ انقلاب آشنا کند.

نمایشگاه عکس شهری «یادها و خاطره‌ها» به همت مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل تا بیست‌ویکم بهمن‌ماه در خیابان استانداری، نبش بوستان هنر برپاست.

ویژه‌برنامه‌های دهه فجر سومین گام در تحول برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به رویدادهای گرامیداشت بیست‌وپنجم آبان و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ویژه‌برنامه «هنرمردان» گفت: گرامیداشت دهه فجر سومین گام در تحول برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر است و به نظر می‌رسد در این راستا الگوی رویدادهای فرهنگی در حال رسیدن به کمال است.

علی صالحی درباره ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: تعدادی از رویدادهای ویژه دهه مبارک فجر در شهر اصفهان از گزند کرونا در امان مانده‌اند و شرایط قرمز کرونایی به آن‌ها اجازه فعالیت داده است که در یکی دو روز اخیر از تعدادی از این برنامه‌ها بازدیدی میدانی داشتیم.

وی با اشاره به تفاوت رویدادهای امسال نسبت به سال‌های گذشته افزود: علاوه بر مشارکت مردم در اجرای جشن‌های ملی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تفاوتی را در فضای محیطی و رویدادها شاهد هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علاوه بر این، ارتباط حلقه‌های مختلف، مخاطبان سنین متفاوت و به‌روز شدن محتوا نسبت به شرایطی که کشور در آن به سر می‌برد از ضروریات رویدادها به‌شمار می‌رود که شاهد آن هستیم.

وی با بیان این که در گذشته تمرکز رویدادها بیشتر در روزهای پایانی دهه فجر به‌ویژه شب پیروزی انقلاب اسلامی و البته بسنده کردن به تبلیغات شهری بود، تصریح کرد: امسال حجم بسیاری از درخواست‌ها را از سوی پایگاه‌های بسیج و محلات برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و میز خدمت در مدت دهه فجر داشتیم. این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌ها به درون محلات رفته و در طول دهه توزیع شده است و یک جشن ملی و انقلابی با مشارکت مردم رقم خورده است.

صالحی حضور مدیران خدمت‌رسان شهری در رویدادها را از مهم‌ترین اتفاقات برنامه‌های امسال دهه فجر ذکر کرد و ادامه داد: حضور مدیران در میان مردم سبب می‌شود که به مسائل مردمی رسیدگی شود و در راستای حل آن‌ها تلاش صورت گیرد. به این‌ترتیب خدمت به کام مردم شیرین می‌شود و در کنار شنیدن و حل مشکلاتشان، پیام‌های فرهنگی نیز دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به‌رغم شرایط کرونایی، برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در کنار بازوهای دیگر مدیریت شهری شامل یک تمرکز محتوایی و مفهومی شده است. مخاطب‌شناسی متفاوتی اتفاق افتاده و درعین‌حال مشارکتی فعال در برگزاری رویدادها از سوی مردم صورت گرفته است.

وی گفت: الگوهای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به‌سرعت به سطح ایده‌آل برسد. در این راستا استفاده از قالب‌های جدید، به‌کارگیری زبان فرهنگ و هنر، مخاطب‌شناسی، هدف‌گذاری مناسب، توزیع عادلانه خدمات و درعین‌حال مشارکت مردم در بعد تولید و اجرای برنامه‌ها و استفاده از رویدادها بسیار مؤثر است.

صالحی خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم این الگوها را کامل‌تر کنیم اتفاقات فرهنگی بهتری در شهر رخ می‌دهد. در این صورت مردم رویدادها را از خود می‌دانند و ما سبد محصولات فرهنگی را که در شرایط اقتصادی امروز بسیار کوچک‌شده می‌توانیم به‌صورت متناسب برپا کنیم و نتایج آن را در سطح شهر ببینیم.

گرامیداشت شهدای انقلاب در «عصر ستاره‌ها»

مدیر خانه انقلاب اسلامی از برگزاری رویداد «عصر ستاره‌ها» با محوریت برجسته‌سازی شهدای انقلاب اسلامی خبر داد.

محمدهادی عسگری اظهار کرد: رویداد «عصر ستاره‌ها؛ عصرانه‌ای از جنس انقلاب در میان ستاره‌ها» یک دورهمی فرهنگی و مذهبی برای زیارت شهدای گران‌قدر با محوریت اصلیِ برجسته‌سازی شهدای انقلاب اسلامی است.

مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت افزود: این رویداد که با همکاری خانه انقلاب اسلامی و مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد برگزار می‌شود، با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری بر سر مزار شهدا همراه است.

وی در تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری رویداد «عصر ستاره‌ها» گفت: اجرای موسیقی و سرود، حضور گروهی از اعضای انجمن خوشنویسان و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی اصفهان مانند نقاشی و همچنین شعرخوانی و خاطره‌گویی درباره دوران انقلاب از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری این رویداد است.

عسگری خاطرنشان کرد: برگزاری میزگردی با حضور افراد برجسته و شناخته شده سیاسی برای پرسش و پاسخ درباره انقلاب اسلامی با حضور شخصیت‌های برجسته و پیشگامان انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های رویداد «عصر ستاره‌ها» خواهد بود.

کد خبر 554487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.