کرونای امیکرون تنها در ۱۵ ثانیه منتقل می‌شود

نماینده سازمان جهانی بهداشت در عمان اعلام کرده است که افراد مبتلا به سویه امیکرون تنها در ۱۵ ثانیه افراد سالم را به ویروس کرونا آلوده می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در عمان اظهار کرد: فاصله‌ای که دو نفر هنگام ایستادن کنار هم یا صحبت کردن حفظ می‌کنند، در میزان گسترش عفونت کووید -۱۹ اهمیت زیادی دارد. در صورتی که یکی از این افراد به ویروس کرونا آلوده شده باشد و بیش از میزان توصیه شده به فرد سالم نزدیک شود، احتمال اینکه این فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شود افزایش پیدا می‌کند.

«جین جبور» نماینده سازمان جهانی بهداشت در عمان، اظهار کرد: «در صورتی که در فاصله نزدیک با افراد آلوده به ویروس کرونا قرار بگیریم، ممکن است طی ۱۵ ثانیه ویروس از فرد بیمار به فرد سالم انتقال پیدا کند. توصیه شده است که افراد بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند تا بتوان با ویروس کرونا و سویه‌های جهش یافته آن مقابله کرد.»

این نماینده افزود: «سویه امیکرون مانند دلتا به عنوان سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی شده است، زیرا سرعت انتقال‌پذیری آن بسیار زیاد است و فقط در عرض چند ثانیه ممکن است افراد سالم نیز درگیر آن شوند. زمانی که سویه‌ای با سرعت شیوع بالا پدیدار می‌شود، به این معنا نیست که در حال رسیدن به پایان همه‌گیری هستیم، بلکه بسیار زود است که بگوییم سویه امیکرون به پایان همه‌گیری کمک می‌کند.»

وی توصیه کرد: «لازم است افراد به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان، اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله خود از دیگران را حفظ کنند و دستان خود را به صورت مرتب بشویند و ضدعفونی کنند.»

کد خبر 554473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.