آماده معرفی شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی به عمان هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های ایرانی برای حضور در عمان و گسترش مراودات با این کشور، گفت: آماده معرفی شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی‌امین» در جریان دیدار با «قیسالیوسف» وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، ضمن تاکید بر گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با عمان هم‌راستا با روابط دوستانه دو کشور، اظهار کرد: آماده همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله دارو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع معدنی برای کار مشترک در عمان هستیم؛ البته به شرطی که ورود این شرکت‌ها توسط کارگروه ویژه‌ای تسهیل شود.

علاقه‌مندی ایران برای تجارت ترجیحی با عمان

وی با اعلام علاقه‌مندی برای تعمیق تجارت ترجیحی میان دو کشور، گفت: تجارت ترجیحی به‌طور قطع موجب ارتقای مناسبات و افزایش حجم مبادلات تجاری خواهد شد.

وزیر صمت گفت: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با جلسات کارشناسی در این حوزه با طرف‌های عمانی موافقت‌نامه تجارت ترجیحی و فهرست کالاهای مورد توافق را پیگیری خواهد کرد تا گام بسیار بزرگی برای توسعه مناسبات برداشته شود.

استفاده از ظرفیت ایران در حوزه اکتشافات معدنی

فاطمی‌امین ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه معدن یکی از اولویت‌های کشور عمان است، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ما نیز در حوزه اکتشافات معدنی می‌تواند همکاری‌های مشترکی با کشور عمان داشته باشد.

صادرات ایران امسال به ۴۵ میلیارد دلار خواهد رسید

وی در ادامه با اشاره به اینکه صادرات ایران امسال به ۴۵ میلیارد دلار خواهد رسید، گفت: این حجم از صادرات نشان می‌دهد که ما توانستیم شرایط فعلی تحریم‌ها را به خوبی مدیریت و کنترل کنیم.

گردشگری سلامت، ظرفیت مشترکی برای دو کشور

وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان، گردشگری سلامت را ظرفیت مشترکی برای سرمایه‌گذاری‌های دو کشور دانست و بر ایجاد پایانه‌های صادراتی و گلخانه توسط عمانی‌ها در ایران برای موضوع امنیت غذایی این کشور تاکید کرد.

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و عمان در حوزه برق

فاطمی‌امین، سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه برق و اتصال شبکه برق دو کشور را از دیگر ظرفیت‌های گسترش مراودات دانست و گفت: مسیر ترانزیتی میان ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان و بندر چابهار نیز فرصت دیگری است.

تسهیلات دولت عمان برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها

«قیس‌الیوسف» وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز در این دیدار با اشاره به تسهیلات دولت عمان برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور، گفت: فعالیت سرمایه‌گذاران ایرانی با مالکیت صددرصد، بدون حضور کفیل عمانی و ارائه اقامت طولانی‌مدت، از تسهیلاتی است که برای سرمایه‌گذاری در کشور ما برقرار شده است.

اعمال مشوق‌ها برای بهبود وضعیت کسب و کارهای عمانی پس از کرونا

وی با اشاره به اعمال مشوق‌هایی برای بهبود وضعیت کسب و کارهای عمان پس از کرونا تصریح کرد: کاهش مالیات‌ها و هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت برای تجارت و تسهیلات لازم برای تملک اراضی مورد نیاز فعالان اقتصادی در این راستا بوده است.

اولویت‌های عمان در سند چشم‌انداز ۲۰۴۰ این کشور

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان در ادامه سخنان خود علاقه‌مندی کشورش را برای ارتقای مناسبات تجاری با ایران اعلام کرد و افزود: در راستای سند چشم‌انداز ۲۰۴۰ عمان، بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف این کشور برای سرمایه‌گذاری مشترک دیده شده است و صنعت، معدن، گردشگری، شیلات، امنیت غذایی، لجستیک و خدمات اولویت‌های ما هستند.

کد خبر 554472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.