BA.2 به زیرسویه غالب امیکرون در جهان تبدیل می‌شود

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که زیرسویه امیکرون که BA.2 نام دارد، به زودی به سویه غالب کرونا در جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که زیرسویه BA.2 به سرعت جایگزین سویه فعلی BA.1 خواهد شد و به آلوده‌کننده‌ترین سویه ویروس کرونا تبدیل خواهد شد. با توجه به آخرین داده‌های ارائه شده از کشورهای متفاوت، سویه جدید BA.2 در حال جایگزین شدن سویه اصلی امیکرون در کشورهایی مانند دانمارک، فیلیپین، نپال، قطر و هند است.

نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که سویه فرعی BA.2 از نظر شدت بیماری تفاوتی با سویه کنونی امیکرون ندارد، البته میزان انتقال‌پذیری آن بالاتر از سویه غالب کنونی است و بیشتر می‌تواند افراد واکسینه شده را آلوده کند. محققان اعلام کرده‌اند که سویه فرعی جدید دارای ۲۷ نوع جهش است که در نوع اصلی امیکرون وجود نداشته است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سرعت انتقال زیرسویه BA.2 بسیار زیاد است؛ به طوری که شاید زمانی که ماسک خود را برای نوشیدن یا خوردن غذا برمی‌دارید به ویروس آلوده شوید و هرگز متوجه نشوید که چه زمانی این سرایت اتفاق افتاده است. متخصصان معتقدند که خطر ابتلای مجدد برای افرادی که پیش از این درگیر نوع اصلی امیکرون شده‌اند بسیار کم است؛ زیرا این دو سویه تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد، البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 554453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.