انتصابات اخیر در شهرداری موجب ابهام شورا و افکار عمومی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: انتصاب‌های اخیر برخی مدیران در شهرداری موجب ایجاد ابهام اعضای شورا و افکار عمومی شده است.

جواد چپردار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسئولیت چینش مدیریت‌های شهرداری در اختیار شهردار منتخب است و اعضای شورا ناظر بر عملکرد شهردار و مدیریت‌های تابعه هستند، مشورت یا توصیه شخصیت‌ها، جریانات سیاسی اثرگذار یا نقطه نظرات قانونی شهردار منتخب در معرفی مدیران از هر وجهی و به هر میزان که باشد، تفاوتی در اصل موضوع ندارد و اختیار و پاسخگویی عملکرد با شهردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جابه‌جایی‌ها و چینش‌ها رعایت شایستگی، رصد تمام پتانسیل‌ها و بهره‌مندی از نیروهای کارآمد در بدنه مدیریت شهری ضرورت و اولویت دارد و همواره این امر مورد درخواست و تذکر قرار گرفته است، افزود: به نظر می‌رسد چینش برخی از همکاران شهرداری در رأس مناطق، سازمان‌ها و ادارات کل و جابه‌جایی و به‌کارگیری زودهنگام همان افراد در مدت کوتاهی در پست‌های دیگر ابهام شورا و افکار عمومی را در پی داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: علاوه‌بر نتایج صلاحیت‌ها، لازم است برای انتخاب مدیران تدبیر، ثبات، دورنگری و کارآمدی افراد نیز در نظر باشد تا امکان خدمت و ارزیابی عملکرد و ثبات برنامه‌ریزی منطقی‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: در بین نیروهای شهرداری باید قابلیت، سلامت و کارآمدی در واگذاری مسئولیت‌ها محقق شود تا ریاست سازمان‌ها، مدیریت مناطق و ادارات کل تنها محدود به برخی افراد نباشد، لازم است به نخبگان جوان و مدیران مجرب نیز توجه شود.

چپردار اضافه کرد: لازم است در تفکرات مدیریتی و شایسته‌گزینی شعاع دایره بهره‌مندی از پتانسیل‌ها در مدیریت‌های شهری وسیع‌تر و واقعی‌تر لحاظ شود تا به جای تکرار پازل‌های محدود، با اعتماد بیشتر به مدیران کارآمد به نتایج مؤثر و گسترده‌تری دست یابیم.

کد خبر 554388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.