دریافت پایان‌ کار، مشروط به تسویه‌حساب با شهرداری

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: مالک علاوه بر جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰، باید تراکم و عوارض شهرداری را برای دریافت پایان‌ کار پرداخت کند.

غلامعلی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به نظریه‌های مشورتی و حقوقی، رسیدگی به تخلفات ساختمانی در صلاحیت کمیسیون ماده ۱۰۰ و اعتراض به آرای آن در دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است و شهروندان بدانند دادگاه‌ها صلاحیت رسیدگی به تخلفات ساختمانی را ندارد.

وی ادامه داد: در صورت احداث ساختمانی در مجاورت و جدا از یک ساختمان دارای پروانه، کمیسیون ماده ۱۰۰ به تخلف به عنوان ساختمان بدون پروانه رسیدگی می‌کند.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در صورتی که ساختمان احداث شده به ساختمان دارای پروانه متصل باشد، در کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان مازاد بر تراکم رسیدگی می‌شود که اختلاف مبلغ جریمه برای این دو تخلف بسیار زیاد است.

وی افزود: جریمه تبصره چهار ذیل ماده ۱۰۰ برای ساختمان‌های بدون پروانه است و مبلغ جریمه برای تخلفات مسکونی یک‌دهم، تخلفات تجاری یک‌پنجم از ارزش سرقفلی ملک و جریمه تبصره پنج، برای کسری پارکینگ است که در صورت پرداخت جریمه توسط مالک، شهرداری با توجه به تبصره‌های چهار و پنج موظف به صدور پایان کار برای ساختمان می‌شود.

فیض‌الهی اضافه کرد: در صورت صادر نکردن پایان کار توسط شهرداری، مالک می‌تواند با مراجعه به دیوان عدالت اداری برای این موضوع شکایت خود را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه مالک علاوه بر جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰، باید تراکم و عوارض شهرداری را برای دریافت پایان کار پرداخت کند، تصریح کرد: در صورت پرداخت تمام موارد، شهرداری موظف است پایان کار را برای ساختمان صادر کند.

کد خبر 554375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.