باغ گلها میزبان گونه کمیاب «سکویا»

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر گونه‌های مختلف گیاهی در باغ گل‌ها کاشت شده از جمله «سکویا» که در نوع خود تنها درخت موجود در کشور است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه گردشگری باغ گل‌ها در قلب شهر اصفهان در درون خود درختان زینتی، درختان موجود در کشور و گونه‌های نادر را جای داده است.

وی افزود: در فصل زمستان گل فصلی در باغ گل‌ها وجود ندارد، اما شهروندان در بهار و تابستان تعداد گونه‌های قابل توجهی از گل‌های کشور و جهان را در باغ گل‌ها خواهند دید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر گونه‌های مختلف گیاهی در باغ گل‌ها کاشت شده از جمله «سکویا» که در نوع خود تنها درخت موجود در کشور است.

وی افزود: در باغ گل‌ها، دو گلخانه گیاهان گرمسیری استوایی و گلخانه کاکتوس وجود دارد که گلخانه گیاهان گرمسیری، از نوع سازه‌های ژئودزیک بوده و حدود ۷۰۰ متر مربع مساحت داشته و انواع گل و گیاه از مناطق استوایی و گرمسیری در آن قرار دارد.

عرفان‌منش اضافه کرد: سازه ژئودزیک، در یک سال گذشته راه‌اندازی شده است و سعی داریم انواع گل و گیاه استوایی در آن جانمایی و به‌صورت تخصصی نگهداری شود.

وی اظهار کرد: با توجه به هوای سرد حال حاضر، این گلخانه می‌تواند اوقات فراغت خوبی را برای شهروندان فراهم کرده و جنبه آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان دانشگاهی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های باغ گل‌ها، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ساماندهی و بازآفرینی مناسبی برای این مجموعه در نظر بگیریم چرا که از سال ۷۶ مورد ارزیابی و بازآفرینی قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید به صورت ضروری در رابطه با بازآفرینی این مجموعه تصمیم گرفت، اضافه کرد: در حال حاضر باغ گل‌ها به‌عنوان یک باغ ایرانی مطرح بوده و به دلیل شاخصه اصلی همه باغ‌های ایرانی یعنی وجود حوض‌های متعدد و آب‌نماهای زیبا، آب‌نمای باغ گل‌ها نیز منطبق با نمادهای ایرانی در حال بازآفرینی است و در ساخت آن از سرامیک‌هایی همانند باغ‌های ایرانی استفاده می‌شود.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: ساماندهی گونه‌های گیاهی و بازیابی مجدد پارک صخره‌ای موجود در باغ گل‌ها در حال انجام است و امیدواریم این پروژه تا پایان سال تکمیل شود تا در ایام نوروز شاهد جلوه جدیدی از این پارک باشیم.

کد خبر 554373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.