لزوم ۵ روز قرنطینه خانگی برای علائم خفیف امیکرون/اهمیت استفاده از ماسک

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شباهت علائم ابتلا به امیکرون با سرماخوردگی گفت: در صورتی که فرد تنها تست مثبت یا علائم خفیف از ابتلا به ویروس را دارد باید دست کم پنج روز قرنطینه خانگی شود و اگر علائم کامل برطرف شد می‌تواند به محل کار خود برگردد.

به گزارش ایمنا، سمیه حقیقی‌پور با اشاره به شباهت علائم ابتلاء به امیکرون با سرماخوردگی، اظهار کرد: علائم امیکرون با شباهت زیادی به سرماخوردگی بروز می‌کند که سردرد، عطسه، سرفه، آبریزش و احتقان بینی، گلودرد و تب از مهم‌ترین این علائم هستند، بنابراین نمی‌توان این دو را از روی علائم بالینی تشخیص داد.

وی در شرایط اپیدمی امیکرون، هرگونه علائم سرماخوردگی را به معنای ابتلاء به امیکرون دانست و افزود: اکنون که ویروس به سرعت در حال گردش در جامعه است باید هرگونه علائمی را به معنای ابتلاء به ویروس فرض کرد و توصیه‌های بهداشتی لازم را برای پیشگیری از انتشار آن رعایت کنیم.

معاون پژوهشی گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره مدت قرنطینه افراد مشکوک یا مبتلا به امیکرون گفت: در حال حاضر گفته می‌شود در صورتی که فرد تنها تست مثبت یا علائم خفیف از ابتلاء به ویروس را دارد باید دست کم پنج روز قرنطینه خانگی شود و اگر بعد از این پنج روز علائم به طور کامل برطرف شد، می‌تواند به محل کار خود برگردد.

وی استفاده از ماسک را برای بهبودیافتگان پس از قرنطینه خانگی ضروری دانست و ادامه داد: اگر علائم طول بکشد و همچنین در موارد شدیدتر، دوره‌های قرنطینه طولانی مدت‌تری به بیماران توصیه می‌شود.

کد خبر 554363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.