تزریق سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان/۶۰۰ کودک واکسینه شده ۹ تا ۱۲ سال

وزیر بهداشت گفت: واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک دو واکسنی هستند که برای کودکان به صورت دو دوز تزریق می‌شوند. نزدیک به ۶۰۰ کودک ۹ تا ۱۲ سال واکسینه شده‌اند و اطمینان کامل حاصل شده که واکسن‌ها برای کودکان کاملاً ایمن و مؤثر است.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی با اشاره به جزئیات واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال علیه کرونا، اظهار کرد: در امتداد واکسیناسیون، در زمینه واکسیناسیون کودکان در مرحله اول ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد کودکان ۹ تا ۱۲ سال واکسیناسیون را انجام دهند و از زمان تصمیم گرفتن ستاد تا به امروز، نزدیک به ۶۰۰ کودک ۹ تا ۱۲ سال واکسینه شده‌اند و اطمینان کامل حاصل شده که واکسن‌ها برای کودکان کاملاً ایمن و مؤثر است. بر همین اساس در ستاد کرونای وزارت بهداشت و ستاد کرونای کشوری تصمیم‌گیری شد که واکسیناسیون پنج تا ۹ سال نیز انجام شود.

وی افزود: درخواست ما از مردم این است که در حال حاضر و در شرایطی که امیکرون در کشور تهاجم و وسعت پیدا کرده است، برای افزایش مقاومت کودکان در برابر این بیماری، واکسیناسیون کودکان خود را انجام دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک دو واکسنی هستند که برای کودکان به صورت دو دوز تزریق می‌شوند. درحال حاضر یک دوز برای کودکان تزریق شده و طبق روال، دوز دوم نیز تزریق می‌شود.

کد خبر 554308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.