بخش دولتی یونان، دیجیتالی می‌شود

بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) اعلام کرد که با اختصاص ۱۲۵ میلیون یورو، فرآیند دیجیتالی شدن بخش دولتی یونان را طی پنج سال آینده حمایت خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانک سرمایه‌گذاری اروپا با تأمین مالی دولت یونان، پروژه‌های وزارت حکومت دیجیتال یونان را برای کمک به شکوفایی مزایای اقتصادی، افزایش مهارت‌های فناوری اطلاعات، ترویج سرمایه‌گذاری بیشتر و ایجاد محیطی دوستانه برای شهروندان و کارآفرینان تقویت خواهد کرد.

بر اساس این قرارداد، EIB از پیشرفت‌هایی حمایت می‌کند که زیرساخت‌های دیجیتال کشور را ارتقا می‌دهد و به نوبه خود، مستقیم و غیرمستقیم به نفع عموم مردم خواهد بود. بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی، طرح‌های حمایت شده به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول شامل دیجیتالی کردن خدمات بهداشت عمومی و پروژه‌هایی مانند "Wi-Fi GR" است که سه هزار نقطه اتصال در سراسر کشور ایجاد می‌کند و دسته دوم، شامل طرح‌های دیگری مانند توسعه شبکه‌های تله‌کنفرانس در دادگاه‌ها و زندان‌ها می‌شود.

بخش دولتی یونان، دیجیتالی می‌شود

وزیر دارایی یونان، کریستوس استایکوراس در مورد این توافق‌نامه اظهار نظر کرد و گفت که هدف طرح، ارتقای تحول دیجیتال خدمات عمومی در چندین بخش از جمله بهداشت عمومی، امنیت اجتماعی، عدالت، حمل‌ونقل، ارتباطات و رسانه است.

لازم به ذکر است که این اولین بار است EIB چنین قراردادی را امضا می‌کند. کریستین کتل تامسن، معاون EIB در یونان، در این رابطه توضیح داد:

"این پروژه اولین بار است که بانک سرمایه گذاری اروپا از دیجیتالی شدن بخش عمومی در هر نقطه اروپا، طی یک برنامه اختصاصی و هدفمند حمایت کرده است. همکاران فنی ما درس‌های بنیادی را از آمادگی‌های مشترک آموخته‌اند و راستی‌آزمایی‌های لازم را برای تقویت اجرای طرح‌های مشابه در سایر نقاط اروپا به اشتراک گذاشته‌اند."

به گفته کیریاکوس پیراکاکیس، وزیر دولت دیجیتال یونان، این توافقنامه «اهمیت مضاعف» دارد زیرا از پروژه‌های دیجیتال مهم پشتیبانی می‌کند و نشان‌دهنده اعتماد به تحول دیجیتال یونان است.

بخش دولتی یونان، دیجیتالی می‌شود

کد خبر 554293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.