توسعه حمل‌ونقل عمومی در گروی پرداخت سهم دولت

شهردار تبریز گفت: سهم دولت در حمل‌ونقل عمومی طی هشت سال گذشته تقریبا پرداخت نشده است و شهرداری‌ها مجبور به تأمین آن از بودجه شهر هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، عباس رنجبر با اشاره به عدم پرداخت حق آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ، اظهار کرد: عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ با همکاری سایر سازمان‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود که سازمان امور مالیاتی کشور موظف به دریافت این عوارض و پرداخت آن در وجه شهرداری‌های کشور است.

وی همراهی سازمان‌های دولتی به‌ویژه راه و شهرسازی با شهرداری‌ها را نیازمند تأکید و تنظیم ضوابط دانست و افزود: برخی زمین‌ها که می‌تواند منابع مناسبی برای توسعه شهر باشد، در دست راه و شهرسازی است و در اختیار شهرداری‌ها قرار نمی‌دهند.

شهردار تبریز اضافه کرد: امروزه شهرداری‌ها به سمت خودگردانی صددرصد می‌روند و دولت وظایف و حوزه مسئولیتی جدیدی را به جهت شرایط موجود و به فراخور وسعت و درآمدی که دارند، برای شهرها تعریف می‌کند، در حالی که شهرداری‌ها وارث مشکلات به جا مانده از دوره‌های قبل هستند.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل شهرداری‌ها مربوط به جمعیت کشور است که دو اتفاق در این حوزه افتاد، یکی افزایش جمعیت و دیگری تغییر رویکرد شهرنشینی و زندگی است زیرا اول انقلاب ۳۲ درصد شهرنشین و ۶۵ درصد روستانشین بودند و امروز این عدد تبدیل به ۷۲ درصد شهرنشین رسیده و تعداد، رویکرد و محل زندگی افراد فرق کرده است.

کد خبر 554248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.