رونمایی از پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

در مراسمی پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در موزه کودک و هیجان، واقع در تپه باستانی هگمتانه با حضور کودکان رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آئین رونمایی از پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که سه‌شنبه _نوزدهم بهمن‌ماه_ در موزه کودک و هیجان واقع در تپه باستانی هگمتانه برگزار شد، با بیان این که دبیرخانه جشنواره از سه ماه گذشته در حال فعالیت است، اظهار کرد: به استناد آمار یونسکو، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزو ۱۶ رویداد هنری مطرح است، این جشنواره دومین رویداد مهم عرصه نمایش پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر است.

احمدرضا احسانی خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره بیست‌وهفتم نسبت به دوره‌های قبلی با کیفیت‌تر برگزار شود و بتواند به‌عنوان رویدادی فاخر و اثرگذار در کشور مطرح باشد.

وی تصریح کرد: همدان از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاصله معناداری نسبت به سایر استان‌ها دارد و تلاش ما این است برنامه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف در استان برگزار شود و جشنواره تئاتر ماحصل تلاش‌های هنرمندان در طول سال باشد.

رئیس جشنواره بیست‌وهفتم با بیان این که باید بتوانیم با برنامه‌ریزی، آینده بهتری را برای کودکان و نوجوانان کشور بسازیم، ابراز امیدواری کرد با تلاش همگانی به این مهم دست پیدا کنیم.

احسانی از ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: تعداد آثار ارسالی نسبت به دوره‌های قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است و به تبع افزایش کمّی آثار، شاهد رشد کیفیت جشنواره نیز خواهیم بود.

پویایی و نشاط در بین هنرمندان تئاتر همدان

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز گفت: ۶۰ گروه نمایشی از داخل و خارج از کشور در دوره بیست‌وهفتم جشنواره حضور دارند که از این تعداد ۱۰ گروه متعلق به همدان است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود، اظهار کرد: میزان ارسال آثار در دوره بیست‌وهفتم نسبت به دوره قبل افزایش داشته و سه بخش به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.

وی با تأکید بر این که در سال‌های اخیر همدان فعالیت‌های بسیار زیادی در عرصه نمایش داشته است، خاطرنشان کرد: همواره پویایی و نشاط در بین هنرمندان تئاتر همدان در تولید آثار نمایشی دیده می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای میزبانی جشنواره به همدان پویایی بیشتری را در بین هنرمندان استان همدان ایجاد کرد.

وی با بیان این که خوشبختانه آثار باکیفیتی از استان به دبیرخانه ارسال شده است، یادآور شد: تماشاچی‌های جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان همدان از بهترین تماشاگران هستند و امیدواریم امسال شرایط کرونا در ایام جشنواره بهبود پیدا کند تا بتوانیم شاهد حضور کودکان در سالن‌ها باشیم.

در ادامه این مراسم با حضور مسئولان فرهنگی و کودکان، پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

منبع: ایسنا

کد خبر 554247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.