شهرداری‌ از نظر درآمدی ضعیف است

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد، گفت: شهرداری‌ها به لحاظ درآمدی ضعیف هستند و پاسخگوی نیاز شهروندان نیستند، بنابراین باید پروژه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود تا بازگشت به سرمایه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _سه‌شنبه، نوزدهم بهمن‌ماه_ در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بر درآمدزایی شهرداری نیز تأثیر گذاشته و تعامل آنها با مدیریت شهری ضعیف شده است.

وی افزود: در گذشته به ایجاد درآمدهای پایدار توجهی نشده و در کشور همیشه شهرنشینی بر شهرسازی مقدم بوده است، به همین دلیل زیرساخت‌های لازم در شهر وجود ندارد، اما مسئولان باید تلاش کنند تا خدمات بهتری ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با بیان این که انتظار می‌رود تا مجموعه مدیریت شهری در بحث درآمدزایی قوی شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و افزایش مشارکت‌های مردمی در ایجاد درآمدزایی و رفع مشکلات شهری امری ضروری است، در این راستا شورایاری‌ها تشکیل شد تا توسط مردم بخشی از مشکلات محلات رفع شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به لحاظ درآمدی ضعیف هستند و پاسخگوی نیاز مردم نیستند، بنابراین باید پروژه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود تا بازگشت به سرمایه وجود داشته باشد. منطقه منظریه، جنوب شهر و ناحیه غرب شهرکرد نیازمند ایجاد زیرساخت است تا بخشی از مشکلات آنها با جذب اعتبارات بازآفرینی رفع شود.

فرشاد چراغ‌پور، نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه این نشست، خاطرنشان کرد: انتظار داریم به شهرکرد در مسائل اقتصادی نگاهی ویژه شود تا با تلاش بتوانیم شاهد رشد و توسعه شهر باشیم.

مصطفی حیدری، عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: در مراحل مختلف استان و شهر شهرکرد به عنوان قطب‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی معرفی شده‌اند اما این معرفی تنها در حد نام‌گذاری بوده و هیچ اقدام و حمایت خاصی از استان نشده است، بنابراین باید تعیین تکلیف شود که استان ظرفیت پیشرفت در چه حوزه‌ای را دارد و مورد حمایت مسئولان کشوری قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در کوی نمدمالان افزود: کوی نمدمالان و محوطه میدان بوعلی‌سینا یک محله قدیمی است که می‌تواند در راستای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد و استقبال خوبی خواهد شد.

همچنین یوسف صادقی، عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه تصریح کرد: استان ما در هیچ زمینه‌ای به ویژه حوزه آبی و فضای سبز برنامه و طرح مطالعاتی ندارد و مشخص نیست سرنوشت استان طی ۱۰ سال آینده چه خواهد شد.

صادقی گفت: قطب‌های ناهمخوانی برای استان در نظر گرفته شده است به‌گونه‌ای که در هر برهه زمانی، استان با یک عنوان مطرح می‌شود بنابراین باید مشخص شود استان در کدام حوزه از جمله گردشگری، کشاورزی یا صنعتی ظرفیت دارد.

محمدتقی جاپلقی، شهردار شهرکرد در ادامه نشست اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری و شهر شهرکرد توانایی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارد که می‌تواند در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد و اتفاقات خوبی در استان رخ دهد.

وی گفت: رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار در استان سبب می‌شود تا به راحتی مطالبات مردم پیگیری و پاسخ داده شود.

کد خبر 554166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.