مسائل اقتصادی، اشتغال و ازدواج چالشی ملی است

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: مسائل اقتصادی، اشتغال و ازدواج چالشی ملی است، اما می‌توان با همدلی این مشکلات را در استان رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _سه‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه_ در نشستی با سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری آمادگی همکاری در زمینه‌های مختلف برای توسعه استان و شهر را دارد، اظهار کرد: مدیریت شهری در مباحث سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند نقش‌آفرینی کند و جایگاهی داشته باشد، بنابراین انتظار داریم این جایگاه برای مرکز استان به صورت ویژه دیده شود.

وی افزود: به شهرکرد به عنوان مرکز استان باید نگاه ویژه‌تری شود تا مشکلاتی که در کالبد، معابر، مباحث اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و ازدواج وجود دارد را بتوانیم رفع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، تصریح کرد: مسائل اقتصادی، اشتغال و ازدواج چالشی ملی است، اما می‌توان با همدلی این مشکلات را در استان رفع کنیم.

فرشاد چراغپور، نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: به عنوان خادمان مردم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا علاوه بر خدمت صادقانه، پیگیر مطالبات و خواسته‌های آنها باشیم.

وی گفت: آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف همکاری لازم را با مسئولان داشته باشیم تا بتوانیم گامی در رفع مشکلات مردم و توسعه شهر و استان برداریم.

مصطفی حیدری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد نیز در این نشست، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر، پارلمانی محلی است، اما جایگاه اصلی شورا دیده نشده و مورد بی‌مهری برخی مسئولان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرکرد مرکز تعاملات استان است و روزانه به جمعیت زیادی خدمت‌رسانی می‌کند، اما کمک دولتی به شهرداری داده نمی‌شود تا بتواند خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه دهد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم امید در بین مردم ایجاد شده است، بنابراین باید خدمت‌رسانی به مردم به‌گونه‌ای باشد که ناامید نشوند.

داوود نجفی، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهرکرد در ادامه نشست، اظهار کرد: علی‌رغم درآمدهای پایین شهرداری و کمبود بودجه، مدیریت شهری همچنان به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند و مطالبات مردم را به گوش مسئولان می‌رساند.

یوسف صادقی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر خواستگاه مطالبه‌گری مردم و حلقه اتصال بین دستگاه حاکمیتی و مردم است، افزود: امروز با انبوهی از خواسته‌های برآورده نشده، مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه وجود برخی هجمه‌های سنگین به مسئولان و مدیریت شهری انگیزه کار را می‌گیرد، تصریح کرد: برخی دستگاه‌های دولتی نیز برای رفع مشکلات مردمی در شورا حاضر نمی‌شوند و این نارضایتی بزرگی بین مردم ایجاد کرده است، چرا که حضور نیافتن مدیرکلی در جلسات شورا برای رفع مشکلات، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه برخی دستورالعمل‌ها در استان باید بومی‌سازی شود، گفت: بحث هنر و صنایع دستی در استان مغفول مانده است و همین موضوع سبب شده است نرخ بیکاری در استان بالا باشد.

کد خبر 554164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.