گوگل در حال حرکت به سمت بلاکچین و وب‌۳

مدیرعامل آلفابت گفت: این شرکت در حال بررسی ترکیب فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین در محصولات و خدمات شاخص خود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیر عامل شرکت آلفابت و شرکت زیرمجموعه آن یعنی گوگل، اطلاعاتی را در مورد استراتژی بلاکچین در جریان اعلام درآمد سه ماهه چهارم این شرکت در هفته گذشته به اشتراک گذاشته است.

وی اظهار کرد: هر جایی که نوآوری وجود داشته باشد، آن را هیجان‌انگیز می‌دانیم. در Web۳، ما قطعاً به بلاکچین به عنوان یک فناوری جالب و قدرتمند با کاربردهای گسترده نگاه می‌کنیم که باز هم بسیار گسترده‌تر از هر برنامه دیگری است. وی ادامه داد: ما به عنوان یک شرکت به دنبال این هستیم که چگونه می‌توانیم به اکوسیستم کمک کنیم و ارزش بیفزاییم.

پیچای افزود: همچنین تیم فضای ابری (Cloud) گوگل در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌توانند از نیازهای مشتریان در ایجاد، انجام معاملات، ذخیره ارزش و استقرار محصولات خود در پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین پشتیبانی کنند. بنابراین ما قطعاً این فضا را از نزدیک تماشا خواهیم کرد و تا جایی که بتوانیم از آن حمایت خواهیم کرد. به طور کلی، من فکر می‌کنم فناوری به تکامل و نوآوری خود ادامه خواهد داد و ما می‌خواهیم طرفدار نوآوری باشیم و به آن رویکردی مثبت داشته باشیم.

بخش ابری گوگل اخیراً گروهی را برای ایجاد کسب و کار بر روی برنامه‌های بلاکچین تشکیل داده است. رئیس استراتژی دارایی‌های دیجیتال در واحد ابری گوگل گفت: این گروه قصد دارد تعداد زیادی از افراد با تخصص در بلاکچین را استخدام کند.

وی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم که اگر وظایف خود را به درستی انجام دهیم، باعث تمرکز زدایی خواهد شد.

کد خبر 554136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.