دوره پرداخت سود کوتاه می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی، سود سهامداران به صورت متمرکز و گروهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مجید عشقی با اشاره به تغییرات سریع در بازار سرمایه طی دو سه سال اخیر، اظهار کرد: افزایش ذی‌نفعان بازار سرمایه به حدود ۶۰ میلیون نفر، از جمله این تغییرات مهم بوده است، از این رو زیرساخت‌های فعلی برای ارائه خدمات به این جامعه بزرگ سهام‌داری باید با قبل متفاوت باشد و لذا بازنگری در زیرساخت‌ها بیش از پیش ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه پرداخت سود نقدی یکی از موضوعات مهم است، افزود: در لایحه بودجه امسال، یک بند آمده است که پس از تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی، پرداخت سود نقدی سهام‌داران از طریق سامانه سجام و به صورت متمرکز انجام می‌شود، بنابراین کل سود نقدی از سال آینده از طریق سجام پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال‌جاری، پرداخت سود نقدی سهام‌داران نسبت به شش ماهه نخست سال‌جاری سرعت و شتاب بیشتری داشته است و بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام اقدام به پرداخت سود به سهامداران خود کرده‌اند.

وی افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را از دیگر دغدغه‌های بازار سرمایه برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم از طریق پروژه‌هایی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تعریف شده است، شاهد پرداخت گروهی و دریافت از جمعیت بالا باشیم.

عشقی حفظ حقوق سهامداران یکی از مأموریت‌های سازمان بورس دانست و تصریح کرد: گاهی سود سهام‌داران به دلیل روش‌های عجیب و غریب پرداخت سود، در حساب شرکت‌ها رسوب می‌کند، پرداخت سود از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی باعث می‌شود افراد زیادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن سود خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها، از سال آینده مشکلی برای پرداخت سود سهامداران پیش نیاید و فرآیند به گونه‌ای تعریف شود که هیچ منابعی در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) یا شرکت‌ها رسوب نکند تا پس از استخراج لیست سهامداران، منابع بلافاصله به حساب آنها واریز شود.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 554109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.