نظر کارشناسان داوری درباره صحنه های مشکوک دیدار فولاد و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب فولاد و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز دوشنبه _ هجدهم بهمن ماه_ تیم فوتبال فولاد و پرسپولیس در در دیدار سوپرجام فوتبال ایران از ساعت ۱۷ در ورزشگاه سردار شهید سلیمانی شهر سیرجان به مصاف یکدیگر رفتند که فولاد با تک گل کولیبالی قهرمان سوپر جام ایران شد، داوری این بازی را محمدرضا اکبریان برعهده داشت که در پایان بازی از داوری خداحافظی کرد.

صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حسین عسگری و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل آفساید کامیابی نیا

دقیقه ۳۹ کمال کامیابی نیا روی ارسال هم تیمی خود توپ را با سر وارد دروازه فولاد کرد که داور آفساید اعلام کرد.

عسگری: کمک داور با دقت و تمرکزی که داشت به درستی آفساید را اعلام کرد زیرا نیمی از بدن کامیابی نیا جلو تر از دفاع فولاد بود.

سلیمانی: کمک دارو اعلام آفساید کرد که درست بود.

هر تیم یک اخراجی

دقیقه ۶۳ مهدی شیری بازیکن پرسپولیس تکلی خشن روی بازیکن فولاد داشت که داور با کارت زرد دوم این بازیکن را داد و اورا اخراج کرد.

عسگری: اخراج شیری صحیح بود.

سلیمانی: شیری بدون احتیاط روی بازیکن فولاد خطا کرد که مستحق دریافت کارت زرد دوم بود.

دقیقه ۸۱ حمید بوحمدان بازیکن فولاد روی تکلی که داشت اخراج شد.

عسگری: تصمیم داور درست بود.

سلیمانی: بوحمدان با بی احتیاطی تکل زد که تصمیم داور صحیح بود.

کارت قرمز مستقیم به نیمکت

اکبریان مطهری و هاشمی نسب را از روی نیمکت با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد.

عسگری: داور و کمک داور چهارم حضور داشتند و حتماً متوجه صحبتی از این دو نفر شدند که اخراج کردند و برای ما مشخص نیست چه چیزی گفته شده است.

سلیمانی: وقتی از روی نیمکت روی کار داوری دخالت می‌شود، دارو کارت زرد نشان می‌دهد، اما وقتی افراد روی نیمکت به صورت مستقیم اخراج می‌شوند یعنی الفاظ رکیک به کار بردند.

عملکرد کلی تیم داوری

عسگری: عملکرد داوری خوب بود، اخراج‌ها و کارت‌هایی که داده شد درست بود و اکبریان درخشان‌ترین قضاوت خود را داشت.

سلیمانی: اکبریان و تیم داوری امروز روز خداحافظی را داشتند که به آنها خداقوت می گویم بابت تلاشی که در این سال‌ها داشتند. اکبریان به دلیل اینکه بازی خداحافظی خود را قضاوت می‌کرد، ریسک نکرد و همه خطاها را اعلام و بازی را کارت زرد کنترل کرد که تمامی کارت‌ها درست بود. زمانی که تعداد کارت زیاد باشد باید منتظر اخراجی هم باشیم، اخراج در بازی ممکن است داور را اذیت کند ولی اکبریان سعی کرد در طول بازی جنجال خاصی رخ ندهد.

کد خبر 554091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.