بوداپست میزبان مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شنا شد

مسابقات جهانی شنا پس از توافق مسئولان فینا از ۱۸ ژوئن تا ۳ ژوئیه سال ۲۰۲۲ در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و حسین المسلم، رئیس فینا، امروز در جلسه‌ای توافق کردند که پایتخت مجارستان، میزبانی مسابقات جهانی فینا را از ۱۸ ژوئن تا ۳ ژوئیه ۲۰۲۲ برعهده بگیرد. این توافق‌نامه تضمین می‌کند که شناگران در تابستان ۲۰۲۲ در رشته‌های آبی بازی‌های قهرمانی جهان را برگزار کنند.

گفتنی است فینا و کلیه مراجع ذی‌ربط و کمیته سازماندهی فوکوئوکا ۲۰۲۲ هفته گذشته به‌طور مشترک توافق کردند که مسابقات جهانی فینا را به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و سویه اومیکرون از سیزدهم تا بیست و نهم مه ۲۰۲۲ به چهاردهم تا سی ام ژوئیه ۲۰۲۳ در ژاپن منتقل کنند.

در همین رابطه حسین المسلم، رئیس فدراسیون جهانی شنا (فینا) گفت: به‌عنوان فردی از جامعه شنا باید بگویم ما در حال یافتن راه‌حل‌هایی درباره مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا هستیم و امروز گام مهمی در این فرآیند برداشتیم. می‌دانیم که باید رویکردمان را در خصوص عبور از بحران فعلی مشخص کنیم تا سلامت ورزشکاران حفظ شود و توافق امروز نشان‌دهنده همین رویکرد جدیدمان است.

وی در خصوص تعویق مسابقات جهانی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و سویه اومیکرون افزود: فدراسیون جهانی شنا متوجه است که همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به زمان و مکان در سراسر دنیا متفاوت است. بسیار خوش‌شانس هستیم که میزبانی رویدادهایی را برعهده داریم که با توجه به اشتیاقشان به ورزش‌های آبی؛ توانایی و انعطاف‌پذیری زیادی برای سازماندهی معتبرترین رویداد جهانی دارند؛ فینا عمیقاً از همه میزبانان خود سپاسگزاری می‌کند، می‌دانیم که ورزشکاران آبزی نیز با من هم‌نظر هستند.

رئیس فدراسیون جهانی شنا در ادامه با اشاره به میزبانی شهر بوداپست در مسابقات جهانی تصریح کرد: طبق رویدادهایی مانند چهار دوره مسابقات قهرمانی جهانی و بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ طی چهار سال آینده، ما در تلاش برای به حداکثر رساندن مسابقات و درآمد برای شناگران باتجربه و جوان هستیم؛ بوداپست که قبل‌تر در سال ۲۰۱۷ میزبان مسابقات جهانی فینا بود، پس از یک توقف برنامه‌ریزی‌شده میزبان مسابقات جام‌جهانی شنا، لیگ جهانی واترپلو و مسابقات سری جهانی بود، رقابت‌هایی که در آن ۱۲ رکورد جهانی ثبت شد.

المسلم در پایان با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های ادامه‌دار فدراسیون جهانی برای انجام مسابقات به بهترین شکل خاطرنشان کرد: همچنین پنج رویداد فدراسیون جهانی یعنی شنا، شیرجه، واترپلو، شنای هنری و شنای آب‌های آزاد در راه است و تماشاگران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. فدراسیون جهانی شنا به کار خود در جهت برنامه‌ریزی رویدادهای مشابه برای ورزشکاران شیرجه‌زن و رقابت‌های حرفه‌ای ادامه خواهد داد و به مشورت با ورزشکاران و افراد حاضر در این رشته در خصوص برنامه مسابقات جهانی در دوحه قطر ادامه می‌دهد و اطلاعات بیشتر در اسرع وقت متعاقباً ارائه خواهد شد.

کد خبر 554083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.