فاصله زمانی بین دو بیماری کووید۱۹ چقدر است؟

در بدن بیشتر افرادی که به بیماری کووید۱۹ مبتلا می‌شوند، آنتی‌بادی و سلول‌های مبارزه کننده با عامل بیماری تولید می‌شود؛ بنابراین احتمال بروز بیماری مجدد در سه ماه اول پس از عفونت اولیه بسیار کم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا بسیار انتقال‌پذیر است و با گذر زمان جهش‌های متنوعی داشته است. در صورتی که افراد اقدامات پیشگیرانه را به درستی رعایت نکنند احتمال بروز عفونت مجدد وجود دارد. استفاده از ماسک و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها از جمله اقدامات پیشگیرانه است که خطر انتقال بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. عفونت مجدد زمانی رخ می‌دهد که فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده، با گذر زمان بهبود یافته و سپس دوباره به ویروس کرونا آلوده شده است. اگرچه بهبودی از بیماری کووید -۱۹ خطر بروز عفونت‌های مجدد را کاهش می‌دهد، احتمال بروز مجدد بیماری وجود دارد.

فاصله زمانی بین دو بیماری کووید -۱۹ چقدر است؟

اگرچه پاسخ قطعی برای فاصله زمانی بین دو بیماری کووید -۱۹ وجود ندارد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که انجام تست مجدد در سه ماه اول پس از ابتلاء به عفونت اولیه ضروری نیست؛ مگر اینکه فرد درگیر علائم بیماری کووید -۱۹ باشد و این علائم به دلیل ابتلاء به بیماری‌های دیگر بروز پیدا نکرده است. در بدن بیشتر افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند آنتی‌بادی و سلول‌های مبارزه کننده با عامل بیماری تولید می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که احتمال بروز بیماری مجدد در سه ماه اول پس از عفونت اولیه بسیار کم است. به گفته متخصصان در صورتی که به نوع خفیف بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اید احتمال بروز عفونت مجدد بیشتر است.

چگونه افراد در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند؟

بیماری کووید -۱۹ زمانی رخ می‌دهد که فرد در معرض ویروس کرونا قرار بگیرد. ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از سرفه، عطسه یا صحبت کردن بیمار منتشر می‌شود. به همین دلیل پوشاندن دهان و بینی و ضدعفونی کردن دست‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بیماری کووید -۱۹ می‌تواند از طریق قطرات کوچک تنفسی از فرد بیمار به دیگران منتقل شود؛ این قطرات ممکن است روی اشیا یا سطوح اطراف فرد نیز قرار بگیرد و باعث بیمار شدن دیگر افراد شود. زمانی که افراد سالم با این سطوح یا اشیای آلوده در تماس باشند سپس چشم‌ها، دهان یا بینی خود را لمس کنند به ویروس کرونا آلوده می‌شوند. ممکن است افراد سالم با استنشاق کردن هوای شامل قطرات تنفسی بیمار کرونایی به ویروس کرونا آلوده شود. به همین دلیل لازم است افراد بیش از یک متر از فرد بیمار فاصله بگیرند.

چرا احتمال بروز عفونت مجدد وجود دارد؟

خطر بروز عفونت مجدد معمولاً به دلیل قرار گرفتن در معرض افراد مبتلا به کرونای بدون علامت افزایش پیدا می‌کند. افراد مبتلا به کرونای بدون علامت حامل ویروس کرونا هستند، اما هیچ علائمی از بیماری کووید -۱۹ را تجربه نمی‌کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر افراد مبتلا به سویه اومیکرون به دلیل قرار گرفتن در معرض افراد مبتلا به کرونای بدون علامت درگیر بیماری شده‌اند.

کد خبر 554080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.