جزئیات دریافت نهال رایگان در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از توزیع بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در مشهد خبر داد و گفت: بازه زمانی ثبت‌نام جهت درخواست نهال و خدمات کاشت از تاریخ ٢٩ دی‌ماه تا ۲۹ بهمن‌ماه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی اظهار کرد: فرآیند ثبت نام برای دریافت نهال از ۲۹ دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۹ بهمن‌ماه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سقف تعداد نهال تحویلی به ازای هر کد ملی سه اصله و شامل گونه‌های مثمر (دارای میوه) و غیرمثمر می‌شود، افزود: تاریخ توزیع نهال و ارائه خدمات مربوطه نیز از اول لغایت ۱۴ اسفندماه است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به جزئیات و شرایط ثبت‌نام نهال رایگان، تصریح کرد: شهروندان باید در ابتدا وارد سامانه شهر هوشمند شهرداری به نشانی sm.mashhad.ir شوند و گزینه فضای سبز و سپس عنوان درخواست نهال رایگان ویژه هفته درختکاری سال‌جاری را انتخاب کنند و در نهایت با ورود به سامانه جامع فضای سبز و ثبت کد ملی و شماره همراه جهت دریافت کد تأیید ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه سقف تعداد نهال تحویلی سه اصله (شامل گونه‌های مثمر) دارای میوه و غیرمثمر است، گفت: بازه زمانی ثبت‌نام جهت درخواست نهال و خدمات کاشت از تاریخ ٢٩ دی‌ماه تا ۲۹ بهمن‌ماه است، البته تاریخ توزیع نهال و ارائه خدمات مربوطه نیز از اول تا ۱۴ اسفندماه خواهد بود.

نجفی افزود: در صورت تمدید مدت زمان ثبت‌نام در سامانه مربوطه در بازه زمانی یکم تا ششم اسفندماه توزیع نهال توسط اکیپ‌های مربوطه از تاریخ ۱۶ تا ۲۵ اسفندماه سال‌جاری صورت می‌پذیرد که در این خصوص اطلاع‌رسانی در قالب ارسال پیامک انجام خواهد شد و آدرس درج شده (آدرس تحویل نهال) باید فقط در محدوده مناطق دوازده‌گانه شهرداری مشهد باشد.

وی با بیان اینکه در حالت معمول یک روز قبل از تحویل نهال پیامک اطلاع‌رسانی برای شهروند ارسال خواهد شد که در محل تحویل حضور داشته باشد، تصریح کرد: در صورتی که متقاضی هنگام تحویل در محل حضور نداشته باشد، برای تحویل نهال مجدداً مراجعه نخواهد شد و باید شهروند شخصاً برای دریافت نهال با در دست داشتن کارت ملی در تاریخ و مکان مشخص که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود، مراجعه کند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اظهار کرد: ثبت نام زمانی تکمیل می‌شود که کد رهگیری ۱۳ رقمی نشان داده شده و به تلفن همراه متقاضیان پیامک شود، البته ثبت‌نام برای هر کد ملی فقط یک بار انجام می‌پذیرد لذا برای هر ملک فقط یک نفر از اعضای خانواده نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات کاشت جهت نهال‌های مثمر فقط در داخل منزل و در صورت وجود فضای خاکی (باغچه) مناسب و بدون معارض امکان‌پذیر است، گفت: اگر امکان ارائه خدمات کاشت نهال‌های غیرمثمر داخل و بیرون از منزل فراهم باشد، در صورت تقاضا محل مربوطه و تعداد نهال‌های قابل کاشت توسط اکیپ‌های عملیاتی و کارشناس مربوطه بررسی و در صورت تأیید، کاشت انجام می‌شود.

نجفی تصریح کرد: اگر پس از بازدید باغچه شرایط کاشت نهال‌های انتخابی وجود نداشته باشد، امکان ارائه خدمات کاشت وجود نخواهد داشت و فقط نهال تحویل متقاضی خواهد شد.

وی تاکید کرد: نهال فقط در آدرسی که شهروند در فرم ثبت نام ثبت می‌کند، تحویل داده خواهد شد بنابراین ضروری است شهروندان نسبت به ثبت آدرس کامل دقت لازم را به عمل آورند (به هیچ عنوان در زمان تحویل امکان تغیر آدرس وجود ندارد)؛ به هیچ عنوان نوع نهال درخواست شده هنگام تحویل یا کاشت نهال قابل تغییر نیست.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه پس از عملیات تحویل یا کاشت گزارش نهایی توسط نماینده شهرداری ثبت خواهد شد و امضا و تأیید متقاضیان دریافت می‌شود، گفت: شماره تماس ٣٣٢٠٠٣٢٠ جهت هماهنگی و مشاوره به شهروندان در نظر گرفته شده است، همچنین شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس parks.mashhad.ir مراجعه کنند.

کد خبر 554079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.