از یک قدمی مرگ بودن کودک با انفجار مین تا دستگیری زن و شوهر هزار میلیاردی

انفجار مین، کودک ۱۱ ساله را تا یک قدمی مرگ پیش برد، قتل کودک دوماهه توسط مادر با یک پرتقال، پایان سرقت‌های مادر و دختر مشهدی به شیوه بدل‌اندازی، سرقت در پوشش تکدی‌گری با عروسک پارچه‌ای، دستگیری زن و شوهر هزار میلیاردی در تهران، دستگیری کلاهبردار ۱۲ میلیارد تومانی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدی فرمانده انتظامی قصرشیرین اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر انفجار مین در قصرشیرین در کیلومتر ۱۲ جاده خسروی، بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران مشخص شد کودک ۱۱ ساله‌ای از عشایر کوچ نشین حین چرای گوسفندان، بر اثر برخورد با مین از ناحیه دست و پا و صورت مجروح شده است.

فرمانده انتظامی قصرشیرین خاطرنشان کرد: فرد مجروح برای مداوا به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) قصرشیرین منتقل شد.

قتل کودک دو ماهه توسط مادر با یک پرتقال

چند روز قبل مردی به شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران رفت و ادعا کرد همسرش دو سال و نیم قبل فرزندشان را که دو ماه داشت با یک پرتقال خفه کرده است. این مرد به بازپرس محمدتقی شعبانی گفت: ما دختری پنج ساله داشتیم که حدود دو سال و نیم قبل صاحب فرزند دیگری شدیم اما دومین فرزندمان معلول بود. با وجود معلولیت فرزندم، او را دوست داشتم و به‌دنبال درمانش بودم.

همسرم از به دنیا آمدن فرزند معلول‌مان ناراحت بود و رفتار خوبی با او نداشت تا اینکه یک روز او یک پرتقال را داخل دهان بچه گذاشت و از قصد او را خفه کرد. من و فرزند دیگرم شاهد این صحنه بودیم و فوراً با اورژانس تماس گرفتیم اما وقتی آنها رسیدند دیگر کار از کار گذشته بود و همه فکر کردند او به‌دلیل معلولیتی که داشته فوت شده است.

در این مدت سعی کردم برای حفظ آبروی خود حرفی نزنم اما حالا عذاب وجدان اجازه نمی‌دهد ماجرای قتل فرزندم به‌دست همسرم را پنهان کنم و خواستار مجازات همسرم هستم.

به‌دنبال این اظهارات تحقیقات در این‌باره آغاز شد. این مرد حتی دختر خردسالش که صحنه قتل را دیده بود به‌عنوان گواه معرفی کرد. دختر خردسال درخصوص حادثه اظهار کرد: من دیدم که مادرم پرتقال را داخل دهان برادر دو ماهه‌ام فرو کرد و او خفه شد. بعد هم من را تهدید کرد که نباید در این‌باره با کسی حرف بزنم و اگر این کار را بکنم همین بلا را هم بر سر خودم می‌آورد.

شاهد دیگری که این مرد برای اثبات گفته‌هایش به دادسرا معرفی کرد حسابدارش بود. این زن گفت: یک روز که پیش این زن و شوهر بودم آنها با هم دعوایشان شده و زن عصبانی بود. او درحالی‌که بر سر شوهرش فریاد می‌کشید گفت به جای بچه دوماهه‌مان باید تو را می‌کشتم.

به‌دنبال این اظهارات بود که بازپرس پرونده حکم جلب متهم را صادر کرد اما وقتی او تحت بازجویی قرار گرفت همه حرف‌های شوهر خود را انکار کرده و اظهار کرد: من با شوهرم اختلاف دارم و مهریه ۶۰۰ سکه‌ای‌ام را به اجرا گذاشته‌ام و به همین دلیل او این حرف‌ها را می‌زند. فرزند ما به‌دلیل نقص مادرزادی فوت شد و گواهی فوتی که برای او صادر شده این موضوع را تأیید می‌کند. حسابدار شوهرم از اقوام اوست و از او جانبداری می‌کند. شوهرم دخترم را هم ترسانده و حرف‌های او هم به خاطر ترس از پدرش است. براساس این گزارش هم‌اکنون متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

پایان سرقت‌های مادر و دختر مشهدی به شیوه بدل‌اندازی

چند روز قبل یکی از طلافروشان خیابان رسالت مشهد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از دستبرد «بدل‌اندازی» به قاب انگشترهای طلا خبر داد. در پی دریافت این خبر، بی‌درنگ گروهی از نیروهای گشت انتظامی با دستور سرهنگ آذریان رئیس کلانتری خواجه ربیع مشهد، عازم طلافروشی شدند و به کنکاش در این‌باره پرداختند.

متصدی طلافروشی که مردی ۴۵ ساله بود، اظهار کرد: مادر و دختری وارد مغازه‌ام شدند و تقاضای خرید انگشتر کردند من هم طبق معمول قاب انگشترهای طلا را مقابل آنها گذاشتم تا انگشتر مدنظر خود را انتخاب کنند. لحظاتی بعد زمانی که من سرگرم رسیدگی به امور دیگر بودم، آنها قاب انگشترهای طلا را بازگرداندند و با بیان اینکه «هیچ کدام را انتخاب نکرده‌اند!» قصد خروج از مغازه را داشتند اما من در یک لحظه متوجه انگشتر ناشناسی شدم که روی قاب انگشترهای طلا بود و شباهت بسیاری به انگشترهای طلا داشت.

وی افزود: قبل از آنکه کلید قفل بازکن را بزنم بلافاصله قاب را برداشتم و با دقت به آن نگاه کردم، تازه فهمیدم که فریب خورده‌ام و مشتریانم با زیرکی خاصی انگشتر بدل را با یکی از انگشترهای طلا جابه‌جا کرده‌اند. این بود که با جلوگیری از خروج مادر و دختر مذکور با پلیس تماس گرفتم.

با انکار ماجرا توسط مادر و دختر، بررسی‌های تخصصی پلیسی در حالی آغاز شد که زن ۵۰ ساله مدعی بود فقط قصد خرید انگشتر را داشته و از بدلی بودن یکی از انگشترهای درون قاب اطلاعی ندارد. در همین حال و با توجه به ادعای جوان طلافروش، کیف همراه این زن بازرسی شد اما هیچ انگشتری پیدا نشد اما تحقیقات ریزبینانه نیروهای تجسس کلانتری خواجه ربیع مشهد نشان داد که مادر و دختر دستگیر شده دارای سابقه کیفری هستند و دو شب قبل نیز هنگام دستبرد به یک مغازه دیگر دستگیر شده‌اند اما مالک مغازه به خاطر دختر جوان از شکایت خود صرف نظر کرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و در شعبه ۴۰۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی محمدرضا جعفری مورد رسیدگی دقیق قضائی قرار گرفت. از سوی دیگر بازبینی دوربین مداربسته طلافروشی جزئیات این «بدل‌اندازی» زیرکانه را در حالی فاش کرد که حادثه‌ای عجیب رخ داده بود.

تصاویر دوربین طلافروشی نشان می‌داد که دختر ۱۸ ساله با ترفندی خاص انگشتر طلا را از قاب جدا کرد و آن را به دور از چشمان متصدی طلافروشی به مادرش داد و سپس انگشتر بدل را درون قاب گذاشت. در ادامه فیلم دوربین مداربسته مشخص شد هنگامی که طلافروش فهمید که مشتریانش «بدل‌انداز» هستند و انگشتر بدلی را جایگزین انگشتر طلا کرده‌اند، در یک فرصت مناسب زن میان سال دست به درون کیفش برد و انگشتری را که بیرون آورده بود ناگهان به دهانش انداخت و آن را بلعید.

با لو رفتن این ماجرا زن میان سال دیگر هیچ راه گریزی نداشت اما چون انگشتر سرقتی پیدا نشده بود همچنان ارتکاب جرم را انکار کرد و مدعی شد که حاضر است در قبال رضایت شاکی، خسارت و بهای انگشتر طلا را بپردازد. او سپس کارت عابر بانک خود را از کیفش خارج کرد و بیش از پنج میلیون تومان به طلافروش پرداخت و رضایت او را جلب کرد. او که دیگر یقین داشت با جلب رضایت شاکی، از مجازات تحمل حبس گریخته است و قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را به خوبی حفظ کرده بود، به همراه پرونده تشکیل شده راهی دادسرا شد.

سرقت در پوشش تکدی‌گری با عروسک پارچه‌ای

چند روز قبل مأموران گشت نامحسوس در بولوار خیام مشهد، زنی را دیدند که کودکی را در آغوش گرفته و ملتمسانه از رانندگان می‌خواهد به او کمک کنند، اما آنچه ظن نیروهای انتظامی را برانگیخت این بود که در کنار زن جوان، مردی نیز حرکت می‌کرد و درون خودروها را می‌پایید.

در این هنگام بود که مأموران به سمت مرد جوان رفتند، ولی او با مشاهده نیروهای انتظامی روی موتورسیکلتی پرید که در حاشیه خیابان پارک بود و به همراه زن جوان از محل گریختند. به همین دلیل مأموران کلانتری شفا با دستور سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری) به تعقیب زن و مرد موتورسوار پرداختند و با استعلام از مرکز فرماندهی پلیس متوجه شدند که موتورسیکلت نیز سابقه سرقت دارد.

این گونه بود که مأموران انتظامی اقدام به تیراندازی هوایی کردند، اما برای حفظ جان کودک و مادرش شلیک مستقیم را در دستور کار قرار ندادند. بالاخره پس از طی مسافتی موتورسوار در محاصره پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. با انتقال متهمان به دایره تجسس کلانتری مشخص شد که آن‌ها زوج جوانی هستند که از یک عروسک پارچه‌ای برای تحریک احساسات مردم استفاده می‌کنند.

گرچه چند صد هزار تومان وجه نقد از این زوج کشف شد، اما بررسی‌های تخصصی نشان داد آن‌ها با این شیوه به خودروها دستبرد می‌زنند. زن جوان در کنار خودروها حواس رانندگان را پرت می‌کرد و همسر او نیز از سوی دیگر خودرو کیف یا گوشی تلفن را می‌ربود و با موتورسیکلت می‌گریخت.

آن‌ها همچنین اعتراف کردند که گاهی نیز زن با همان عروسک پارچه‌ای شبیه کودک، کنار خودروهای پارک شده در کوچه و خیابان می‌ایستاد تا همسرش به محتویات درون خودروها یا قطعات آن‌ها دستبرد بزند. مرد جوان که به حدود ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده بود با دستور قضائی راهی زندان شد.

دستگیری زن و شوهر هزار میلیاردی در تهران

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، اظهار کرد: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا یک سایت شرط‌بندی مشاهده شد. موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان تیم مبارزه با قمار و شرط‌بندی پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و متوجه شدند دو نفر در راه‌اندازی و گرداندن این سایت فعالیت دارند.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات گسترده سایبری و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی هر دو نفر در فضای مجازی شدند و با محرز شدن هویت آنها برای پلیس، پس از تشریفات قضائی مجرمین که زن و شوهر بودند در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت خاطرنشان کرد: در واقع سایت‌های شرط‌بندی به گونه‌ای طراحی شده که در ابتدا افراد مبالغ کمی را برنده شوند و همین شیرینی بردهای اولیه سبب می‌شود که علی‌رغم باخت‌های بعدی و مستمر در مراحل بعدی باز به شرط‌بندی ادامه بدهند و در نتیجه علاوه بر زیان مالی مشکلات بزرگی چون مسائل روحی و خانوادگی نیز گریبان‌گیر آنها شود.

دستگیری کلاهبردار ۱۲ میلیارد تومانی هنگام ورود به کشور

سرهنگ جواد تقوی جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل، اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده به پلیس آگاهی استان اردبیل و اعلام شکایت شاکی مبنی بر اینکه در فضای مجازی با فردی که در رابطه با خرید، فروش و واردات لباس فعالیت داشته آشنا و این فرد با سوءاستفاده و جلب اعتماد و فروش اجناس تقلبی، از او ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این کلاهبردار در قالب یک شرکت خارجی فعالیت مجرمانه انجام می‌داد، افزود: با بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی و تخصصی مأموران مشخص شد این کلاهبردار حرفه‌ای به خارج از کشور متواری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: پس از هماهنگی با پلیس بین‌الملل و با هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با پلیس استان آذربایجان‌غربی، کلاهبردار هنگام ورود به کشور در ماکو دستگیر شد.

وی با اشاره به انتقال کلاهبردار حرفه‌ای به استان اردبیل، اظهار کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده و صدور قرار وثیقه به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال روانه زندان شد.

سرهنگ تقوی با تاکید بر توجه به هشدارهای انتظامی و آموزش‌های همگانی پلیس با هدف پیشگیری از وقوع جرم، گفت: اعتماد بی‌جا و عدم تبحر و آشنایی و سرمایه‌گذاری بدون در نظر گرفتن عواقب و خطرات احتمالی، بسترساز کلاهبرداری از افراد است.

وی با اشاره به برخورد قاطع و قانونی پلیس با فرصت‌طلبان، سو استفاده کنندگان و برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه از شهروندان خواست، هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 554067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.