فولاد یک- پرسپولیس صفر/ سرخ های اهواز فاتح سوپرجام

تیم فوتبال فولاد با پیروزی مقابل پرسپولیس قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار سوپرجام فوتبال ایران، امروز از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه سردار شهید سلیمانی شهر سیرجان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان رسید تا نوار ۴ قهرمانی متوالی پرسپولیس در سوپرجام پاره شود و جام قهرمانی در دستان فولادی‌ها بالا رود.

سوپرجام فوتبال ایران

دیدار تیم‌های فولاد و پرسپولیس

ورزشگاه: سردار شهید سلیمانی شهر سیرجان

گل‌: موسی کولیبالی (دقیقه ۱۸) برای فولاد

اخطار: ساسان انصاری (دقیقه ۳۵)، محمد آبشک (دقیقه ۴۱)، سینا شاه عباسی (دقیقه ۵۰)، حمید بوحمدان (دقیقه ۶۳)، مجتبی نجاریان (دقیقه ۳+۹۰) از فولاد- علی شجاعی (دقیقه ۲۴)، رضا اسدی (دقیقه ۳۵)، مهدی شیری (دقیقه ۴۳) از پرسپولیس

اخراج: مهدی هاشمی نسب (مربی)، حمید بوحمدان (دقیقه ۸۲) از فولاد- مهدی شیری (دقیقه ۶۳، کارت زرد دوم)، حمید مطهری (مربی) از پرسپولیس

فولاد: احسان مرادیان، ساسان انصاری، موسی کولیبالی، سینا شاه عباسی (۳+۹۰- محمد امین حزباوی)، محمدرضا عباسی (۶۳- محمدرضا خلعتبری)، محمد آبشک (۸۳- احمد عبدالله زاده)، مصطفی نجاریان (۳+۹۰- عارف آقاسی)، لوسیانو پریرا، حمید بوحمدان، علیرضا کوشکی (۸۳- آرش رضاوند) و وحید حیدریه

سرمربی: جواد نکونام

پرسپولیس: حامد لک، فرشاد فرجی (۸۵- علیرضا ابراهیمی)، سیدجلال حسینی (۷۰- وحدت هنانوف)، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، رضا اسدی (۷۰- امید عالیشاه)، وحید امیری، علی شجاعی (۷۰- منوچهر صفروف)، حامد پاکدل (۷۰- علی نعمتی) و مهدی عبدی

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور وسط: محمدرضا اکبریان

شرح بازی:

دیدار سوپرجام فوتبال ایران در این فصل در حالی بین فولاد، قهرمان جام حذفی و پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر آغاز شد که در ابتدای دیدار این فولاد بود که بازی را بهتر آغاز کرد و میل رسیدن به گل این تیم قبل از دقیقه ۲۰ به ثمر نشست و این موسی کولیبالی بود که روی یک ضربه کرنر، فولاد را پیش انداخت. در سوی دیگر پرسپولیس که در این دیدار مصدومان زیادی از جمله سرلک و ترابی را داشت، در غیاب آنها چندان آن کیفیت و طراوت همیشگی خود را نداشت و این فولاد بود که بر بازی سوار بود.

با شروع نیمه دوم پرسپولیس کمی پیش کشید و سعی داشت گل تساوی را به ثمر برساند اما تعویض‌های به موقع نکونام و در ادامه ۱۰ نفره شدن پرسپولیس با اخراج شیری، دست این تیم را بست تا فولاد با خیال راحتی از تک گل با ارزش خود محافظت کند. با این حال در ۱۰ دقیقه پایانی بازی با اخراج شدن بوحمدان، هافبک دفاعی فولاد و در ادامه بازی انتحاری پرسپولیس، چند فرصت نسبتاً خوب نصیب این تیم شد اما هیچ کدام راهی به چارچوب نداشت.

بدین ترتیب پس از ۴ فصل، پرسپولیس نتوانست قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شود و به نوعی روند قهرمانی‌های این تیم در سوپرجام متوقف شد، البته در دو دیدار از این ۴ سوپرجام بدون برگزاری بازی به پرسپولیس جام اهدا شده بود.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۱۸- فولاد) - کرنر ارسالی فولاد از سمت چپ روی دروازه پرسپولیس با اثر ناقص عبدی و در ادامه ضربه سر کولیبالی تبدیل به گل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۹- ارسال اسدی پشت مدافعان فولاد با ضربه سر کامیابی نیا تبدیل به گل شد اما به دلیل آفساید گل او مردود شد.

دقیقه ۲+۴۵- ارسال آبشک از میانه‌های میدان و ضربه پریرا با پشت سر که با مهار لک همراه شد.

دقیقه ۵۴- ارسال جلال حسینی از سمت راست در تیر دور با ضربه پای راست عبدی همراه شد اما توپ با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸- روی ریباند یک ضربه کرنر توپ در پشت محوطه جریمه به ساسان انصاری رسید که ضربه پای چپ او با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- نفوذ شاه عباسی به درون محوطه جریمه پرسپولیس و ضربه محکم او که از موقعیتی خوب نواخته شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵- روی اشتباه خط دفاع فولاد در آفساید گیری، موقعیت تک به تک برای عبدی به وجود آمد اما معطلی او با رسیدن مرادیان و مهار توپ توسط او همراه شد.

اتفاق ویژه:

محمدرضا اکبریان داور وسط این دیدار به همراه دو کمک داور او در این دیدار در پایان بازی از دنیای داوری خداحافظی کردند.

بهترین بازیکن:

محمد آبشک در روزی که در خط هافبک فولاد و میانه میدان حسابی درخشید بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 554060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.