تعریف کتابواره برای مناسبت‌های مختلف

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان گفت: کتابواره اصفهان به‌ مناسبت هفته اصفهان، کتابواره نوروز به‌ مناسبت عید نوروز، کتابواره رمضان به‌ مناسبت ماه رمضان، از دیگر برنامه‌های آینده کتابواره خانواده و کودک است.

مرضیه اربابان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برنامه "کتابواره خانواده و کودک" از سوی اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری و با همکاری اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه ۱۵ برگزار می‌شود، اظهار کرد: کتابواره، سمبلی برای اداره کتابخانه‌ها است که در مناسبت‌های مختلف به شکل‌های گوناگون برای خانواده‌ها و فرزندان اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه "کتابواره خانواده و کودک" به‌صورت بستن پازل‌های بازی بین پدر و مادر با کودک و نوجوان انجام می‌شود که در کنار پازلی که والدین و فرزندان آن‌ها کنار هم خواهند چید خانواده‌ها می‌توانند داستان، نقاشی و یا دیگر آثار هنری فرهنگی خود را نیز به دبیرخانه کتابواره ارسال کنند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان بابیان اینکه برنامه "کتابواره خانواده و کودک" در دو بخش برگزار می‌شود و بعد از داوری به آثار برتر جوایزی اهدا خواهدشد، ادامه داد: محور اصلی "کتابواره خانواده و کودک" ارتباط بین خانواده‌ها، نسبت والدین و فرزندان، پازل بازی که توسط آن‌ها چیده می‌شود، نوع نوشتن بین کودکان و والدین و همچنین ترویج کتاب و کتابخوانی است.

اربابان با بیان اینکه مدت ارسال آثار تا سی‌ام بهمن‌ماه است و جوایز برگزیدگان نیز اسفندماه اهدا خواهد شد، گفت: در برنامه‌های آینده ممکن است کتابواره به شکل‌های مختلفی از جمله کتابواره اصفهان به مناسبت هفته اصفهان، کتابواره نوروز به مناسبت عید نوروز، کتابواره رمضان به مناسبت ماه رمضان و رویدادهای مناسبتی دیگری برگزار شود که برای موقعیت‌های مختلف این کتابواره تعریف شده‌اند، اما شروع اولین کتابواره در دهه فجر سال ۱۴۰۰ خورده است.

به گزارش ایمنا، کودکان هفت تا ۱۵ ساله تا سی‌ام بهمن‌ماه مهلت دارند تا آثار فرهنگی و هنری خود را برای شرکت در برنامه "کتابواره خانواده و کودک" به اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان واقع در خیابان ۲۲ بهمن، مجموعه اداری امیرکبیر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تحویل دهد.

تعریف کتابواره برای مناسبت‌های مختلف

کد خبر 554029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.