آیا فولاد مبارکه از آب زاینده‌رود برداشت می‌کند؟

طی روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر برداشت آب رهاسازی شده در رودخانه زاینده‌رود توسط شرکت فولاد مبارکه منتشر شد که به دنبال آن استانداری و شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد از ادامه آن جلوگیری شده است؛ اما عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان می‌گوید برداشت آب با حجم قابل توجهی همچنان ادامه دارد.

حسین وحیدا در رابطه با برداشت آب رهاسازی شده در رودخانه زاینده‌رود توسط شرکت فولاد مبارکه، به خبرنگار ایمنا گفت: در پی مشاهده برداشت آب توسط فولاد مبارکه، مشاور معاون عمرانی استاندار اصفهان از محل دریچه‌های برداشت آب توسط این شرکت بازدید کرد، صنف کشاورزان هم این مسئله را به همه رسانه‌ها و اداره اطلاعات، خبر داد و پس از آن مدیرعامل آب منطقه‌ای نامه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن این تخلف رفع شده است.

وی افزود: به رغم این موضوع، بازدیدهای انجام شده توسط اعضای صنف کشاورزان نشان می‌دهد که دریچه‌های برداشت آب فولاد مبارکه همچنان باز است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای، فولاد مبارکه با سرعت ۲۱۷ متر بر ثانیه آب برداشت می‌کرده که رفع تخلف شده است، اما در واقع این شرکت نه تنها از آب آزادسازی شده برداشت می‌کند، بلکه حجم آب برداشتی بسیار بیشتر از چیزی است که شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرده است.

حجم آب برداشتی فولاد مبارکه بسیار ناچیز بوده است

مهرداد زینلیان، معاون عمرانی استاندار اصفهان در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: فولاد مبارکه طی دو تا سه روز گذشته حجم کمی از آب رهاسازی شده را در رودخانه زاینده‌رود برداشت کرده که اکنون از این برداشت جلوگیری شده است.

وی افزود: بخشی از آب مورد نیاز فولاد مبارکه توسط آبفا تأمین می‌شده که در این مدت نتوانسته این آب را به این شرکت اختصاص دهد؛ زیرا تصفیه‌خانه با مشکل مواجه شده است. بنابراین این شرکت از آب رودخانه زاینده‌رود برداشت کرده که بیش از دو سه روز هم نبوده و مقدار قابل توجهی نیست.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه حجم آبی که توسط فولاد مبارکه برداشت شده مشخص نیست، ادامه داد: حجم آب برداشتی توسط فولاد مبارکه بسیار کم و در حدود چند صد مترمکعب بوده است.

کد خبر 554000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.