ارزش کل دیفای در یک هفته ۱۳ درصد رشد کرد

بعد از کاهش ۱۰ میلیارد دلاری کل ارزش قفل شده در بخش امور مالی غیرمتمرکز در ژانویه، این شاخص توانست افزایش ۱۳.۶۰ درصدی را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از کاهش ۱۰ میلیارد دلاری کل ارزش قفل شده در بخش امور مالی غیرمتمرکز در ۲۳ ژانویه به زیر مرز ۲۰۰ میلیارد دلار، این شاخص افزایش ۱۳.۶۰ درصدی را تجربه کرد.

طی روزهای گذشته کل ارزش قفل شده (TVL) پروتکل یونی سوآپ (Uniswap) حدود ۹.۴۴ درصد، در پلتفرم بالانسر (Balancer) حدود ۹.۲۵ درصد و در میکردائو (Makerdao) حدود ۹.۱۰ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، ارزش کلی بازار پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، به ۶۷۴ میلیارد دلار افزایش یافته و ۸.۳ درصد رشد داشته است.

از نظر کل ارزش قفل شده به ازای هر بلاکچین، اتریوم همچنان با ۵۱۶ پروتکل دیفای و ارزش کلی ۱۳۵.۷۸ دلار در رتبه نخست قرار دارد. TVL شبکه اتریوم ۶۱.۴۱ درصد از کل ۲۱۶.۴۹ میلیارد دلار قفل شده در بخش دیفای را به خود اختصاص داده است. دومین زنجیره بزرگ دیفای، یعنی ترا (Terra) با ۱۷ برنامه فعال در شبکه، ارزشی معادل ۱۴.۶۷ میلیارد دلار را در اختیار دارد.

اتریوم با افزایش ۱۰ درصدی TVL خود و کل ارزش قفل شده دیفای در شبکه ترا ۷.۴۹ درصد رشد داشته است. در این میان، اوالانچ (AVAX) با رشد ۱۹.۳۸ درصدی و رسیدن به مرز ۱۰.۰۸ میلیارد دلار، یکی از بزرگترین جهش‌های این هفته را در بین ۱۰ شبکه برتر تجربه کرده است.

کل ارزش قفل شده پل‌های میان زنجیره‌ای نیز طی یک ماه گذشته ۱۶.۲ درصد افزایش یافته و امروز، ۲۵.۱۱ میلیارد دلار روی پل‌های مختلف قفل شده است. در حالی که پل‌های پالیگان با کل ارزش قفل شده ۲۵.۱۱ میلیارد دلاری خود پیشتاز هستند.

کد خبر 553985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.