تفاهم‌نامه IOC و بهداشت جهانی برای دسترسی عادلانه به واکسن در جهان

رییس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ ملاقات کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از تایمز، این نشست پس از آن برگزار شد که مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در روز افتتاحیه مشعل المپیک را حمل کرد و گفت: المپیک درباره امید، همبستگی، وحدت و صلح است؛ به‌خصوص به امید پایان دادن به این بیماری همه‌گیر. او عنوان کرد امیدوارم تا اواسط امسال به واکسیناسیون ۷۰ درصدی در هر کشوری در سراسر جهان دست پیدا کنیم و امیدوارم مرحله حاد همه‌گیری به پایان برسد تا مردم مثل همیشه دور هم جمع شوند.

باخ گفت: راهی به جلو با واکسنی ایمن و مؤثر که می‌تواند به نجات جان‌های ارزشمند کمک کند، به ما داده شده است. بیایید همه ما دست به دست هم دهیم تا دسترسی رایگان و برابر به واکسن را برای همه در سراسر جهان فراهم کنیم تا مسئولیت جمعی خود را برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد انجام دهیم، زیرا همه در این کره خاکی حق دارند زندگی سالمی داشته باشند. زمانی که در همبستگی و مراقبت از یکدیگر باشیم، باهم قوی‌تر می‌شویم.

IOC و WHO همکاری خود را برای ارتقای سلامت عمومی با یک یادداشت تفاهم، سال‌ها پیش رسمیت بخشیدند. این مشارکت از آن زمان به بعد افزایش یافت و منجر به مجموعه‌ای از پروژه‌های ترویج ورزش همگانی و سبک زندگی سالم برای همه شد.

بیش از ۲۰ ورزشکار المپیکی و پارالمپیک از رهبران و تصمیم‌گیرندگان جهان خواستند به دسترسی آزاد و عادلانه همه مردم به واکسن‌های کووید -۱۹ اطمینان حاصل کنند و این ویدئو را به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

همه‌گیری کووید -۱۹ نشان داده است که ورزش و فعالیت بدنی چقدر برای سلامت جسمی و روانی حیاتی است. کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل نقش مهم ورزش در مراحل پیشگیری و بهبودی، مرتباً از دولت‌های جهان خواسته است تا ورزش را در برنامه‌های حمایتی پس از بحران خود بگنجانند.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که بیماری‌های غیر واگیر سالانه جان ۴۱ میلیون نفر را می‌گیرند و ۷۱ درصد از کل مرگ‌ومیرها را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 553972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.