آغاز ساماندهی تابلوهای صنوف در منطقه آزادشهر مشهد

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: کار ساماندهی و یکسان‌سازی تابلوهای شناسایی صنوف در حوزه شهرداری منطقه ۱۱، بلوار امامت این کلان‌شهر آغاز شده است.

محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این طرح با مشارکت صاحبان صنوف به صورت پایلوت در بلوار امامت حدفاصل امامت هشت و ۱۰ اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی تابلوهای شناسایی صنوف با هدف آراستگی، زیبایی منظر شهری، باز پیرایی تابلوهای فرسوده، حذف آلودگی و نازیبایی‌های بصری و تابلوهای غیراستاندارد انجام می‌شود.

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از دلایل برهم خوردن منظر شهری در مناطق مختلف به ویژه شریان اصلی مشهد وجود سایبان‌ها فرسوده صنوف، نصب تابلو برحسب سلیقه و وجود رنگ‌های متنوع در تابلوهای شناسایی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی تابلوهای شناسایی صنوف رضایت مالکان و صاحبان حرف مختلف را به دنبال داشته است، گفت: بر اساس مواد ۵۵ و ۹۲ قانون شهرداری‌ها موضوع ساماندهی، اصلاح و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه واحدهای صنفی صرفاً مجاز به نصب یک تابلوی شناسایی هستند، گفت: تمام افراد حقیقی و حقوقی متقاضی نصب تابلو، باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی ادامه داد: تغییر غیراصولی و کارشناسی نشده در سیما و منظر شهری، نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته است که در این زمینه رعایت اصول و ضوابط شهرسازی اعم از چیدمان فضاهای شهری، معابر، میادین و فضاهای سبز امری ضروری است.

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد اظهار کرد: اعمال سلیقه‌های مختلف شخصی در ساخت و سازها، بی‌توجهی به نمای ساختمان‌ها، بناهای رها شده و بهره نبردن از نظرات کارشناسان از جمله مولفه‌هایی است که سیما و منظر شهری را دستخوش تغییر و دگرگونی کرد.

وی با بیان اینکه حذف کامل تابلوهای نامناسب شهری نیازمند زمان، پیوست فرهنگی و فرهنگ‌سازی است، گفت: تابلوهای تبلیغاتی و بنرها لازمه ارکان شهری است که در استفاده از آن‌ها باید تناسب تابلو را از نظر مکان نصب و اندازه، سطح کیفی و نوع طراحی با کاربرد آن مورد توجه قرار داد تا بتوان به محیط شهری زیبایی بخشید.

حسین‌زاده تصریح کرد: اگر نصب تابلوهای تبلیغات ضوابط مشخصی نداشته باشد، به تدریج آرامش و زیبایی محیط شهری کاهش می‌یابد و پدیده‌های نوظهوری مانند آلودگی‌های دیداری بیش از پیش زندگی شهروندان را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان نیز باید در رفع آلودگی‌های بصری از چهره شهر سهیم باشند و خود را مسئول بدانند، گفت: در خیابان‌های مشهد برچسب‌ها، پوسترهای تبلیغاتی، نمای آشفته ساختمان‌ها، رنگ‌های مرده، تابلوهای بزرگ و کوچک در سر در شرکت‌ها، سازمان‌ها و فروشگاه‌ها چشم هر رهگذری را می‌آزارد؛ لذا باید مدیریت شهری از تکنولوژی‌های موجود برای ساماندهی تبلیغات شهری استفاده کند.

کد خبر 553917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.