بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس به "۲۴۵۰ میلیارد تومان" رسید

شهردار بندرعباس گفت: بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس به "۲۴۵۰ میلیارد تومان" رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: بودجه ١٤٠١بر محور توسعه همه جانبه شهر تدوین شده است و احداث بوستان ۵۰ هکتاری، تقاطع طلاییه و تکمیل بلوار شرقی از جمله پروژه‌های عمرانی شاخص در سال ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به روند بودجه شهرداری بندرعباس در سال ۱۴۰۱، افزود: بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری بندرعباس با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال جاری به ۲,۴۵۰ میلیارد تومان رسید.

نوبانی تاکید کرد: از این مقدار ۵۰ درصد شامل بخش هزینه‌های جاری است که برابر با ۱,۲۵۰ میلیارد تومان می‌شود، از سهم هزینه‌های جاری شهرداری ۸۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود که ۵۰۰ میلیارد حقوق و دستمزد نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی و شرکتی است و ۳۰۰ میلیارد تومان هم مربوط به بخش تنظیف و فضای سبز است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: سهم بودجه تملک سرمایه‌ای شهرداری در سال آینده ۵۰ درصد است که شامل اجرای پروژه‌های عمرانی و پرداخت دیون می‌باشد.

نوبانی گفت: تلاش کرده‌ایم از بخشی نگری و تک بعدی بودن در بودجه فاصله گرفته و به توسعه پایدار شهر در همه حوزه‌ها ورود کنیم و بودجه ١٤٠١بر اساس نیازسنجی و مطالعات دقیق تدوین شده است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: اولویت بودجه عمرانی سال آینده با توجه به بخشنامه بودجه ابلاغی١٤٠١ وزارت کشور، تکمیل پروژه‌های ناتمام بوده و پروژه‌های شاخص پیش بینی شده، تکمیل پروژه اولویت پنجم (بلوار طالقانی) احداث بوستان ۵۰ هکتاری، تقاطع طلاییه و تکمیل بلوار شرقی ازجمله پروژه‌های عمرانی شاخص در سال آینده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۵ درصد از بودجه‌ی امسال محقق شده که امیدواریم تا پایان سال به ۸۰-۹۰ درصد برسد.

محمدرضا کهوری معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری بندرعباس برای ۱۴۰۱، چهل درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. افزایش ۲۰ درصدی حقوق پرسنل، تبدیل وضعیت پرسنل و تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری از اهم اولویت‌های در نظر گرفته‌شده در بودجه ۱۴۰۱ است.

وی بابیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ به محلات پیامبر اعظم و کمتر برخوردار توجه ویژه‌ای شده است، افزود: توسعه متوازن شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود نیز در بودجه در نظر گرفته‌شده است.

کد خبر 553852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.